Sahabat

Halaman

10 Oktober 2020

Chapter 10 : Oktober 2020 ~ Page 284 Of 366

By Dalia Hassan at Sabtu, Oktober 10, 2020

Assalamualaikum wbt


Sabtu : 10/10/2020

PKP / MCO : Hari Ke-207


Pagi ni pukul 3.30am aku keluar rumah untuk balik ke Segamat. Adik beradik aku yang lain semua dah balik sana semalam... Aku sorang je lambat... Tapi takper lah.. lambat2 pun aku tetap balik.. nak gerak petang semalam tapi rasa penat sangat.. tak larat..

Alamak gelap. Hahaha.. Ni gambar aku ambil masa berhenti rehat kat Hentian Senawang ...

Masa kat Hentian Pedas Linggi tu, mak aku wasap. Dia suruh aku tunggu dia kat rumah Long sebab dia nak ajak aku pergi pasar tani, cari lauk untuk stok kat rumah. Ye lah.. tiga bulan abah aku tak boleh drive ni.. so selagi boleh, simpan stok dulu. Adik beradik yang lain balik nanti baru topup lauk. Tapi tak risau sangat sebab Kak Long aku tinggal kat Segamat juga.. apa2 dia ada kalau mak perlukan apa2 barang.


Ikan Patin, Ikan Baung, Talapia Merah.. semua ikan favourite aku

Segar2... Hidup lagi ikan2 tu..



Bila barang dah penuh kat tangan, aku cakap mak yang aku pergi letak barang kat kereta dulu. Mak kata, takper awak tunggu je mak kat kereta. Aku pun okaylah.. tunggu kat kereta punya lama... Dok fikir, lama sangat ni.. mesti barang dah banyak yang nak dibawa. Aku pun pergi la turut mak semula... Tengok2 mak tengah sedap membawang dengan Ngah Nah...
 Hahaha

Aku biarkan mak berborak ngan Ngah Nah. Sementara tu aku pergi ushar satay kat kakak ni.. this is Johor yawwww! Sarapan satay la kite...


Lepas setel kat Pasar Tani, aku ajak mak pergi J&T jap... Pos barang customer..

Sebelum balik Pemanis, singgah beli lauk jap kat kedai Hajah Naffisah ni.. Kat Taman Yayasan...

Ada jual royal puding ni. Mak aku beli sampai lima bekas. Haha. Manis leting!

Makan mee rebus je katanya.. sedap hoi.

Anak adik aku yang bongsu, Adah. Aku panggil dak tecik ni, Cik Pia. Nama sebenar dia aku tak ingat. Haha

Mak masak ikan patin masak tempoyak. Lazat hingga menjilat jari. Yummy!

Malam order burger kat seberang jalan. Haha.. diet sangat.

Kudapan di tengah malam.. pegaga crispy beli kat Ngah Nah pagi tadi..

Esok mak dah pesan... Nak ajak aku keluar lagi pergi Pasar Tani. Kali ni Pasar Tani Taman Yayasan pulak.

Aku on je!
Apa saja untukmu, mak!

Loveeeee.

 

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review