Sahabat

Halaman

31 Mac 2018

Hiking @ Pinetree Hill, Bukit Fraser

By Dalia Hassan at Sabtu, Mac 31, 2018

Assalamualaikum wbt...

Pinetree Hill... Bunyi macam bukit... tapi hakikatnya ia adalah sebuah gunung yang berketinggian 1448 meter... Dan kali ni, aku ikut trip yang dianjurkan oleh Siput Trackerz.

Alhamdulillah... kali pertama join trip diorang dan aku puas hati. Dan kali pertama juga aku naik gunung tanpa asben aku... sebab tu aku takder mood sangat... Twin Peak pun aku tak pegi. Malas. hahaha.. Padahal kalau aku nak pegi Twin Peak, sempat sangat. Dari puncak Pinetree ke Twin Peak perjalanan tak smapai sejam pun. Tapi malas punya pasal, aku lipak.

Aku sampai ke Puncak Pinetree tepat jam 12.40pm setelah sangkut lama kat tali sebelum puncak tu. Jem lama kat situ jer.. haha! Lepas je dari tali aku, aku sampai puncak dalam 12.42pm.. nak bergambar pun orang ramai berkumpul kat situ, the aku decide untuk teruskan perjalanan ke Twin Peak lebih kurang 12.45pm..

Tapi entah apa kemalasan yang menghantui aku waktu tu, ditambah pula dengan mata yang mengantuk yang amat (sebab tak cukup tidur), dah elok-elok aku menghala ke Twin Peak, boleh pulak aku patah balik ke Puncak Pinetree. Yang kelakarnya, peserta lain yang selisih dengan aku waktu tu, semua ingat aku dah turun dari Twin Peak. Penat gak aku nak menerangkan. hahahah

Sampai kat puncak Pinetree, aku lepak2 dengan diorang yang baru sampai. Dalam kul 1.30pm, diorang nak gerak dari Pinetree ke Twin Peak. Kak Liza dan diorang yang lain ajak aku naik sama, tapi aku memang dah set kat kepala taknak pergi sebab aku ada perancangan lain untuk naik kali kedua dengan encik asben aku. Poyo kan??

Maka dengan itu, aku lepak sendiri la dengan si Ayam menghabiskan masa kat puncak PTH sampailah diorang kembali semula dari Twin Peak. Masa ni la kami buat kerja giler kat puncak tu.. buat konsert (sebenarnya konsert si Ayam... salah sorang guider kami)


masa mula2 sampai dan menuju ke starting point...

ape2 hal mesti bergambar dulu..


muka fresh lagi ni.. haha




kat tali ni yang jem gler.. kena tunggu turn.. tapi sebenarnya tali ni agak menyeramkan jugak. 

pacak hoi!

kat puncak PTH


Dengan geng Siput Trackerz

Dengan Geng2 GOSJ

Yang ni Geng Yong Belar, Ila dengan Prof Razali (UIA)

Aduh... bila la nak diet semula ni... lebar sangat hah..




Kindly keep clean, okay...

besar giler ulat gonggok ni...

Masa nak naik gunung, masih steady lagi sebab kita akan menuruni tangga2 ni.. tapi masa nak balik, hadap laaaa... ni baru sikit anak tangga.. banyak lagi yang nak dilalui sampai ada yang merangkak naik...

ha! ni contoh masa nak panjat gunung.. kita dengan hepinya turun tangga ni, siap berposing lagi...





 



Aku kembali ke alam nyata tepat jam 7.00pm.. Syukurlah aku tak perlu menghadap cuaca gelap kat dalam hutan tu. Cuma satu yang aku frust, action camera aku gambar dalam tu semua rosak. Ni aku gatal2 tangan tukar memori kad la ni... boleh pulak memori kad yang aku tukar tu, sebenarnya memori kad yang rosak. 

Confirm repeat!
Pinetree Hill 2.0

Tungguuuuu.........



0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review