Sahabat

Halaman

13 Mac 2020

Chapter 3 : March 2020 ~ Page 73 Of 366

By Dalia Hassan at Jumaat, Mac 13, 2020

Assalamualaikum wbt

Jumaat : 13/03/2020

Malam tadi aku batuk tak berhenti... tidur aku pun terganggu.. tak pasti jam berapa baru aku dapat tidur..

Terjaga dari tidur, aku rasa tekak aku perit sangat... so aku bangun terus pergi cari air... tapi... alamak!!!! nape aku takder suara ni???? Arghhhhhh! Ni mesti sebab aku batuk teruk ni.. stress betul...

So hari ni aku pergi kerja dalam keadaan Orang Kurang Upaya (OKU), takder suara.


Oleh sebab aku tak boleh nak berkomunikasi dengan orang, so aku berkawan dengan kucing jer la... si Oyeng ni pun mengada-ngada lebih.. duduk kan kat meja printer aku, senyap dia sambil main dengan anak patung aku tu...

Pagi tadi macam biasa aku singgah beli makanan dulu kat kantin... Suka beli spagetti bolognese kantin ni.. portion besar.. kenyang makan.. RM8 je satu bekas ni... daging burger ada.. meatball ada.. sayur pun ada... memang makanan sihat la...

Tengahari aku pergi farmasi jap.. ingat nak cari Iberet Folic, tapi orang tu kata dah 2 minggu stok abis.. nak beli mask pun, mask takder stok.

Masa kat dalam farmasi ni la abah aku call... seksa betul aku nak cakap dengan abah, sebab suara aku dah takder.. abah suruh aku pergi klinik, tapi aku macam malas... aku jawab kat abah, yang aku ada kat farmasi ni.. ingat nak beli ubat batuk jer sebab aku yakin batuk aku ni batuk biasa jer, jangkit dari Seha... Aku takder demam dan selsema...

Masa ni jugalah aku dapat wasap bagitau yang petang ni ada training futsal. Alamak. Aku ingat takder, so aku takder la bawak baju sukan. Nak tak nak terpaksa la aku balik rumah dulu ambik baju sukan. Nasib baik lah hari ni Jumaat, rehat panjang.

Balik dari rumah, tengok2 Cik Din ada belikan kami cendol depan masjid Al-Falah.. cendol ni ada jual hari Jumaat jer... haaa eloklah tu.. tekak aku tengah sakit ni.. orang kata, ubat.. layankan jer la... lagipun cendol ni memang sedap. haha

Petang dalam pukul 4 kami turun training futsal. Alah. Biasalah kan janji melayu. Janji pukulo 4 tapi 4.30 baru semua ada.. so kami lepak kat luar dulu ambik angin..

Korang tengok si tini tu... pantang aku angkat kamera, peace je keje dia.. haha

Sorry Tini.. gurau-gurau...

Abis training, masuk semula ofis.. panaskan masak lemak daging salai yang aku beli kat depan masjid tadi, pastu makan. Peh! memang nikmat. Ada juga sagu gula melaka aku beli tadi.. first time makan yang santan punya, biasa makan yang susu cair punya.

Malam aku makan buah pulak... RM8 semua sekali.. pun beli kat depan masjid tadi... 

P/s : Hari ni aku tak update pasal Covid-19 ya...

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review