Sahabat

Halaman

30 November 2020

Chapter 11 : November 2020 ~ Page 335 Of 366

By Dalia Hassan at Isnin, November 30, 2020

 Assalamualaikum wbt


Isnin : 30/11/2020

PKP / MCO : Hari Ke-258


Pagi ni nak gerak balik Subang dah... Kali ni anak-anak ikut aku balik, alang-alang sekolah pun dah online jer sekarang ni...


Buat nasi goreng dengan telur mata untuk sarapan. Bagi anak2 makan kenyang dulu supaya dia tak minta makan masa dalam perjalanan nanti. Jimat duit mama. haha

Sebelum balik, kemas-kemaskan dulu kebun bayam brazil aku ni dulu... 

on the way balik, Ainul ada kelas online, buat dalam kereta jer la.. kalau aku yang ngadap kelas tu dalam kereta, confirm rasa bergegar kepala ni. Biasa la... faktor usia kannnnn...

Dari Kota Tinggi, singgah Ayer Hitam jap... kebetulan Putu Bambu Juriah dah buka, so singgahlah sekali.. tapau dua bekas untuk makan dalam kereta.

Kat Putu Bambu Juriah tu ada jual macam2 makanan.. Pelbagai jenis kek pun ada, tapi aku lebih tertarik dengan tapai ubi. favourite aku ni!

Putu Bambu Juriah yang memang terkenal kerana keenakannya di daerah ini... Anak-anak aku pun banyak makan...

Lepas pergi beli putu bambu, singgah Arena Warna Ayer Hitam pulak untuk carikan bantal kartun untuk Arissa. Dari hari tu dia minta... tapi mata aku lebih tertumpu pada kedai yang jual buah-buahan dan kerepek... memang menarik.. terliur dibuatnya.

Kat situ la kedai yang jual pelbagai jenis bantal tu... memang banyak pilihan.. murah-murah pulak tu...

Dari Ayer Hitam, aku terus masuk tol dan menghala ke Subang. Sampai kawasan Dengkil, tetiba jem tak bergerak. Aku ingatkan polis buat sekatan jalanraya.. rupanya ada eksiden kat depan sana.

Sampai area rumah aku, singgah Pasaraya Super Seven jap untuk beli barang dapur... 

Kuih ni aku beli kat Ayer Hitam tadi. Sampai rumah tengok-tengok tinggal dua ketul jer.. rasanya aku makan sikit jer tadi.. ni anak2 aku la ni yang makan.  

Malam aku tanya diorang, nak makan nasi ke? mama nak order guna foodpanda jer... dorang kata dah kenyang, tak nak makan nasi. So mama goreng keropok lekor jer la yang mama beli kat kedai runcit area rumah tadi.

Alhamdulillah sedap dan licin.


0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review