Sahabat

Halaman

14 November 2020

Chapter 11 : November 2020 ~ Page 319 Of 366

By Dalia Hassan at Sabtu, November 14, 2020

Assalamualaikum wbt


Sabtu : 14/11/2020

PKP / MCO : Hari Ke-242


Mula ingat pagi ni nak pergi jogging tapi kemalasan tu mengatasi segalanya. 

haha done bagi alasan. 

Sebenarnya pagi ni aku mintak kawan aku - En Midi maintenance kat tempat aku keje tu datang untuk repair tangki rumah aku yang dah bertahun rosak ni. Rasa penat pulak asyik turun bawah untuk bukak tutup meter paip. Lagipun dalam masa terdekat ni aku nak mohon rentas negeri untuk balik kampung jemput anak-anak aku balik Subang. Alang-alang diorang pun dah start tak sekolah ni, lebih baik aku bawak diorang ke sini. Jadi aku ada banyak waktu bersama diorang.


Bukan saja aku mintak dia repair tangki, aku mintak dia tukar kipas rumah aku sekali. Kipas ni pun dah bertahun-tahun rosak...



Betulkan plug kat dinding ni sekali. dah berbulan-bulan rosak...
nak tukar sendiri tak pandai.haha

Tang repair tangki ni yang paling lama... sejam lebih gak...

Badan kurus... rilek jer dok kat atas tu.. kalau aku la, mesti nak masuk kat celah tu pun tak muat... kurus sangat aku ni. ngeeeeee!

Nasib baik la diorang ni datang berdua... sorang tukang jaga meter paip kat bawah... Sementara tunggu nak test tangki tu sampai ok, berpanas la lagi sorang dok kat bawah tu...

Tak tau kenapa besi pelampung yang aku beli tu tak sama dengan yang lama. Akhirnya tak guna pun yang tu.. Encik Midi repair je besi yang lama tu tegakkan yang bengkok tu... sementara tu aku order jer makanan dan air untuk diorang dari restoren dekat dengan rumah aku tu. Mula2 order kat Foodpanda, tapi tak tau kenapa orang kedai tu batalkan pesanan aku tu... last2 aku order jer dari restoren yang tak jauh dari rumah aku ni walau aku tau masakan kedai tu tak berapa kena dengan selera aku.

Lepas setel semua dan diorang pun dah balik, aku keluar jap pergi Super Seven cari barang dapur sikit.


Sambung makan nasi yang order kat kedai tadi.

Sambung makan mee sup pulak. Diorang yang buat kerja, aku yang lapar teruk. Saka betul. hahaha

Alhamdulillah... kerosakan kat rumah aku dah betul dah... Senang sikit aku lepas ni...

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review