Sahabat

Halaman

17 November 2020

Chapter 11 : November 2020 ~ Page 322 Of 366

By Dalia Hassan at Selasa, November 17, 2020

 Assalamualaikum wbt


Selasa : 17/11/2020

PKP / MCO : Hari Ke-245


Off day.

Tapi ada beberapa perkara yang perlu di buat hari ni...


Masa turun dari rumah, aku ternampak kera sesat kat bawah rumah aku. Sebelum ni tak pernah pulak aku nampak. Tengok kera ni macam takut-takut jer dia. Kesian. Habitat dia dah kena kacau... terpaksalah dia keluar kawasan agaknya. Cari habitat baru. Tapi wahai kera, harga rumah sekarang makin mahal. Baik ko cari tempat lain untuk tinggal. Yang lebih sesuai dan selamat buat kau.

Sampai Mydin, cari makan dulu. First time makan bakso kat foodcourt, boleh tahan sedap. Biasa aku makan makanan lain kalau pergi sana.

Masuk Mydin, cari barang sikit... Ikan Bilis Tamban tak ada pulak... Aku suka beli ikan bilis tamban kat Mydin ni. Cantik dan murah dari tempat lain. 

Ikan Bilis Tamban tak ada stok kat Mydin,teruslah aku ke Segi Fresh kat Subang Permai. Nasib baik ada walau mahal sikit.

Kalau dah ke Segi Fresh, wajiblah singgah ke jiran sebelah... Eco Shop... tak pernah jemu masuk sini. Rambang mata. Saka betul.

Malam sebelum siapkan order customer Shopee, aku masak megi kari campur segala bahan yang ada dalam peti ais rumah aku ni...

Alhamdulillah... 
Kenyang.


0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review