Sahabat

Halaman

20 Januari 2020

Chapter 1 : January 2020 ~ Page 21 Of 366

By Dalia Hassan at Isnin, Januari 20, 2020
Assalamualaikum wbt

Sebelum pergi rumah abg ijat malam tadi, aku memang dah siap2 bawak baju kerja dan keperluan lain sebab aku memang malas nak balik rumah... Terfikir juga kalau gerak dari rumah abg, confirm la jem teruk kalau keluar lambat. So aku ambil keputusan untuk mandi dan juga gosok baju di ofis je.

Masa nak gosok tudung kat ofis baru aku perasan yang aku lupa nak bawak tudung. Aduhai. Yang ada tudung hitam sarung tu je.. tak glamer la macam ni. Telek2 satu ofis, tetiba aku ternampak dua helai shawl kat atas meja Cik Adam. Alhamdulillah... Selesai masalah aku.

Aku lupa bawak tudung.. so terpaksalah guna Cik Adam ni. Aku pun tak tau apa motif dia bawak tudung letak kat ofis. Bila aku tanya, dia jawab "tudung tu aku guna dari pukul 12tengah malam sampai la pagi".. aikkkk! Lain macam bunyi tu. Hahaha 😅😂

Pagi ni saja je aku melawat kantin.. yer la.. aku dah sampai dan siap awal... Bila semua settle, perut menyanyikan lagu keroncong pulak. Pedih. 🤭

Nampak pulak ada Garlic Bread ni... Tapau terus makan kat ofis.
Hari ni agak busy juga kat ofis... Tengahari pun aku takder keluar pergi mana2 untuk beli makanan... So petang on the way balik rumah aku singgah tapau Perisa Ayam Penyet ni kat Restoren Penang Heritage. Area rumah aku jer..


Boleg tahan sedap Nasi Ayam Penyet dia.. pastu aku makan pulak dengan Cendawan Enoki Salted Egg yang Nisa jual. Lagilah berselera.. Yang kelakarnya, dah suapan terakhir baru aku perasan aku makan nasi Ayam Penyet tu tanpa sup. Akhirnya sup tu aku hirup jer..
Ok. Tu je la untuk hari ni.. Aku titipkan kat sini sebagai kenangan aku dikemudian hari.

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review