Sahabat

Halaman

27 Disember 2020

Chapter 12 : Disember 2020 ~ Page 362 Of 366

By Dalia Hassan at Ahad, Disember 27, 2020

 Assalamualaikum wbt


Ahad: 27/12/2020

PKP / MCO : Hari Ke-285


Hari ni aku akan gerak balik ke Subang seorang diri dari Kota Tinggi. Anak-anak aku tinggal kat Kota walaupun cuti sekolah masih berbaki lagi. Nasib baik diorang faham yang mama dia tak dapat hantar dia dah dekat nak naik sekolah nanti.. mama boleh balik hujung bulan jer nanti. Sekali sambut birthday papa.

Pagi2 lagi aku dah menyuluh pokok belimbing sebelah rumah. Nak masak ikan baung yang kak long aku beri semalam, sebelum aku gerak balik ke Subang.

Nak cuci ikan baung ni pun kena pakai belimbing buloh ni.. supaya ikan tak hanyir.

Settle masak lauk, aku siapkan sarapan pula.. buat sandwich sardin je. Senang...

Teman asben aku buat batas untuk tanam pokok2 yang ambil dari rumah mak aku semalam.


Aku gerak dari Kota Tinggi dalam pukul 9pagi... Sambil drive sambil makan keledek yang aku beli kat Cameron Highland kelmarin. Manis dan sedap....

Perjalanan seorang diri memang membosankan dan membuatkan mata cepat mengantuk...

Singgah hentian sekejap untuk mencari kudapan supaya hilang segala rasa mengantuk.

 Sampai rumah, ambil motor, terus ke NSK Subang Avenue jap cari buah..

Beli ni jer...

Balik rumah goreng kerepok lekor yang ada baki lagi sebatang dalam peti ais.. bolehlah... Jap lagi nak buat kek pulak..

Siap!


0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review