Sahabat

Halaman

25 Disember 2020

Chapter 12 : Disember 2020 ~ Page 360 Of 366

By Dalia Hassan at Jumaat, Disember 25, 2020

 Assalamualaikum wbt


Jumaat: 25/12/2020

PKP / MCO : Hari Ke-283


Hari ni kami akan gerak balik ke Johor.. plan asal anak-anak aku akan duduk rumah nenek Segamat dia sampai abis cuti sekolah. Lepas hantar anak-anak aku kat Segamat, sepatutnya aku dan asben akan balik semula ke Subang pada hari Sabtu dan Ahad suami akan balik ke Kota Tinggi dengan menaiki bas.. Bila anak-anak aku dah berkobar nak duduk dengan nenek dan atok dia kat Segamat, dapat berita pula kat FELDA tu ada kes covid. Walaupun sorang yang kena, kerisauan tu agak tinggi juga... Mak aku pun tak kasi diorang duduk sana walaupun pada awalnya mak aku yang minta anak-anak aku balik teman dia kat sana. Tapi apakan daya.. 

Walaupun anak-anak tak jadi tinggal rumah nenek Segamat diorang, tapi aku tetap bawa diorang balik tapi dengan syarat jangan salam nenek dan atok. So pagi ni kami akan gerak balik ke Segamat lepas settle beberapa hal. Hal paling penting, aku nak pergi satu kedai pakaian ni sebab nak belikan Arissa seluar dan baju lagi.. hari tu sebelum pergi cameron aku dah belikan, dan sesuai dengan dia. Kali ni aku nak belikan lagi sebab kebanyakan baju-baju dia dah lusuh dan seluar pula makin hari makin senteng.. cepat betul dia ni memanjang. haha.. lagipun masa beli yang sebelum ni, dapat voucher untuk next pembelian.. 

okla tu dapat kurang sikit harganya nanti...


Asben aku ajak pergi sarapan dulu.. lagipun awal lagi ni, kedai baju pun tak buka lagi.. so kitorang pergi Restoren Mak Uda... aku makan mee kari... lama betul tak makan mee kari kat sini.

Anak-anak aku nak makan nasi ayam lagi padahal petang semalam pun makan nasi ayam.. tapi tak apalah.. biar jer diorang makan kenyang-kenyang sebab nanti dah tak singgah mana2 dah.. terus jer ke Segamat. Ni kiranya terus sekali dengan makan tengahari.

Lepas makan, asben ajak pergi Bukit Subang jap.. rindu katanya nak pergi tempat dia meniaga dulu.. nak jumpa kawan-kawan lama... Dari Bukit Subang, kami terus ke Elmina ikut jalan dari sana.. tak tau pulak Elmina ni boleh tembus Bukit Subang.. haha.. biasa aku dari arah bertentangan.


Arissa.. susah nak senyum depan kamera...


Dari Elmina, singgah kedai basikal jap pam tayar basikal... tayar basikal tu memang aku dah standby siap2 letak kat bonet...

Model tayar basikal..

Lepas pergi kedai basikal baru pergi kedai pakaian untuk belikan baju Arissa. Lupa pula nak ambil gambar...

Settle beli baju, terus gerak ke Shah Alam, hantar jagung dengan keledek yang Sue kirim masa aku pergi Cameron aritu... 

Lepas hantar jagung kat Sue, on the way nak masuk hiway ada orang jual mangga asam boi dekat trafik light ni. Macam biasa la, diorang minta beli.. kesian katanya kat orang yang menjual tu.. ye lah.. papa beli gak la dua bekas....

yummy... meriah asam boi dia.. 

Sampai Segamat, singgah beli cendol Segar Amat dulu kat Taman Yayasan.. cendol dia ni memang sedap dan terkenal kat Segamat tu... banyak cawangan dia.

Sampai rumah abah, tergelak tengok.. tiga-tiga kereta jenis sama, warna jer yang berlainan..
Anak abah sungguh aku dengan kak Ani. 
Semua nak sama dengan abah. Kereta sebelum ni pun beli sebab abah pun beli kereta jenis tu. Ni sekali lagi.

haha






0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review