Sahabat

Halaman

11 Ogos 2020

Chapter 8 : Ogos 2020 ~ Page 224 Of 366

By Dalia Hassan at Selasa, Ogos 11, 2020
Assalamualaikum wbt


Selasa : 11/08/2020

PKP / MCO : Hari Ke-147


Bangun pagi hari ni, perhati ke luar tingkap tengok cuaca ok. Lega sikit sebab sekarang ni kalau tak pagi, mesti petang yang hujan. Masalah jugalah bagi aku yang merempit ni tapi redha je la.. ye la.. dah aku yang pilih untuk merempit, siapa suruh? Bukan takder kereta, walau kereta aku tinggalkan kat IPD je...

Keluar rumah cuaca cantik. Elok je sampai depan Citta Mall tiba-tiba hujan. Terpaksa la berhenti bawah jejambat ni. Buka box nak ambil baju hujan, box kosong. Aduh. Baju hujan aku tertinggal rupanyaaaaa.

Agak-agak hujan dah reda, aku redah je la. Nak tunggu lama2 bawah jejambat tu seram gak. Terbayang-bayang tetiba ada kereta sondol. Haishhh. Teruk betul imaginasi aku ni. Sampai ofis terus singgah kat kantin. Ada spageti ni, boleh lah...

Makan separuh, aku rasa kenyang sangat pula. Banyak aksesori spageti ni, tu yang makan sikit pun dah kenyang. Tapi aku yakin kenyang aku ni sekejap je. Kejap lagi lapar la semula.

Dalam pukul 11 lebih aku ke Maybank Seri Serdang dengan kak Sariha untuk uruskan pengeluaran duit persatuan. Mula2 aku ingat nak merempit je memandangkan pemandu tak ada yang kosong. Bila Kak Sariha offer nak hantar, aku terus setuju.
 Haha

 Lapan tahun lebih dah kut aku pegang akaun ni. Tak sabar nak pass kat orang lain.. tapi entah bila. Tunggu aku dapat tukar Johor kut.. inshaAllah.

Aku bukan apa. Bukan kecik tanggungjawab ni. Amanah yang dipikul ni. Sebab tu semua urusan aku akan hati-hati dan akan rekod dengan betul. Jangan main-main dengan duit orang. Lebih-lebih lagi duit persatuan....

Settle urusan tunaikan cek, aku tunggu untuk jumpa orang yang berkenaan pulak untuk urusan pertukaran nama dalam pemegang amanah persatuan ni. Ada dua nama yang perlu digugurkan dan perlu di ganti dengan penama lain. 

Balik dari Maybank Seri Serdang, Kak Sariha ajak singgah Mydin USJ. Alang2 dah pukul 1 lebih, aku ok jer. Time rehat... Perut pun dah mula lapar...

Cuci mata jap. Kak Sariha ambil barang yang dia tempah kelmarin. Aku mampu tengok je sambil melelehkan air liur.

Alang2 dah sampai Mydin, carilah lauk sikit. Yang penting, nak cari buah sekali. 

Erk!

Nasi Kandar

Diet? Siapa kata????

Balik kerja sambung layan drama Bukan Gadis Biasa sambil makan yoghurt.

Menu makan malam aku...

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review