Sahabat

Halaman

01 Ogos 2020

Chapter 8 : Ogos 2020 ~ Page 214 Of 366

By Dalia Hassan at Sabtu, Ogos 01, 2020
Assalamualaikum wbt


Sabtu : 01/08/2020

PKP / MCO : Hari Ke-137

Hari ni kami akan melaksanakan ibadah qurban... Memandangkan kita masih dalam tempoh PKPP dan terikat dengan SOP, maka kami akan mengikut prosedur yang telah ditetapkan oleh pihak kerajaan. 


Lembu ni yang bakal di qurbankan hari ni..

Penyembelihan dilakukan di rumah penyembelihan di Kg Pauh, Sepinang... Setelah disembelih baru di bawa ke rumah mak abah aku di Felda Pemanis untuk di bahagikan ke bahagian2 kecil dan diagihkan kepada golongan asnaf.

Qurban selamat mendarat di rumah mak abah aku...

Mee kari yang kami order untuk sarapan petugas yang uruskan daging qurban... Termasuk kami.
Kuih talam berlauk ni aku order kat classmate aku masa sekolah dulu, Suriah. Memang sedap. Sebab tu tiap kali aku balik segamat, kalau sempat memang aku akan order kat dia. Selain talam berlauk ni, nona manis dan kek marble dia pun sedap.


Repeat makan mee kari. Nampak simple tapi kuah dia memang sedap.

Settle qurban, kak long aku masak sup tulang. Peh! Tulang baru, memang manis. Cuma aku tak berani nak makan kuah sup tu. Takut darah tinggi nanti. Haha.. so aku makan macam ni je.. dengan sambal kicap yang kak long aku buat. Memang terbaik.

Dah makan banyak hari ni, petang aku ajak kakak aku, Kak Ani keluar pergi Taman Yayasan untuk beli buah-buahan pulak. Baru balance katanya... 


Untuk gambar-gambar sepanjang qurban hari ni akan aku tuliskan di entry yang berbeza nanti. Sekadar simpanan untuk kenangan di masa hadapan nanti.

InshaaAllah

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review