Sahabat

Halaman

16 Februari 2020

Chapter 2 : February 2020 ~ Page 47 Of 366

By Dalia Hassan at Ahad, Februari 16, 2020
Assalamualaikum wbt

Ahad : 16/02/2020

Hari ni aku akan melawan rasa kemalasan aku yang seharian singgah semalam. Hari ini aku akan pastikan yang aku ada aktiviti untuk dibuat, sekurang2nya dengan berjalan 5000 langkah (paling kurang)

So selepas puas memujuk diri supaya bangkit dari kejahatan aura tilam, aku pun bersiap2 untuk ke dobi. Aktiviti wajib aku setiap minggu, tak kira hari apa bergantung kepada kelapangan masa dan kerajinan diri. Aku bukan taknak cuci sendiri memandangkan aku dok sorang, tapi rumah aku memang cahaya matahari tak masuk. Kalau aku jemur baju, berhari nak kering. Lepastu bila dah kering, berbau pulak tu. So, jalan paling selamat, hantar je jat dobi layan diri. Hantar dan uruskan sampai siap. Jangan pulak da hantar, tinggalkan dalam mesin. Memang ke plastik sampah la baju2 aku tu orang lain yang nak guna mesin tu buang.

Dobi Matahari. Favourite dobi aku sebab dia ada mesin basuh yang 20kg. 14kg mana cukup. Haha


Habis mendobi, aku plan nak pegi AEON Mall kat Shah Alam... Tapi entah kenapa aku boleh menghala ke arah KL pulak bila tengok jalan macam lengang. So aku terus ke Kenanga Wholesale City... Boleh survey pario...
View dari tingkat 11, tempat aku parking kereta. Gayat sebenarnya nak bawak kereta naik parking tinggi-tinggi ni. Tapi pasrah je la ..

Jus Alpokat

Apa2 cari makan dulu sebab dari pagi pun tak makan apa pun lagi... Nasi Ayam Penyet katanya...  Bedal je la Dalia. Perut dah lapar..

Cari kasut si Arissa. RM10 je sepasang. Nak cari Ainul punya, takder saiz. Maklum la, saiz kaki dia dah sama dengan saiz kaki mama.. tak boleh cari kat tempat kasut kanak2 dah...

Ermmmm... Mahal jugak pario ni ek.. RM49..😅
Balik dari KWC, singgah Super Seven jap beli barang dapur...




Sebelum balik rumah, singgah petronas jap... Lepas tu... Ternampak Tealive... Macam biasa la, terorder pulak.

Bang Bang Fresh Milk

Ni la kasut RM10 yang aku belikan untuk Arissa. Cantik ni kalau pakai dengan seluar jeans. Mesti bergaya anak mama nanti.

Malam, sebelum tidur aku siapkan bahan2 untuk aku buat sandwich pagi esok...


0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review