Sahabat

Halaman

15 Februari 2020

Chapter 2 : February 2020 ~ Page 46 Of 366

By Dalia Hassan at Sabtu, Februari 15, 2020
Assalamualaikum wbt

Sabtu : 15/02/2020

Hari ni hidup aku terlalu pasif. Guling-guling je kat rumah dari pagi sampai malam. Bermalas2an... Memang satu gaya hidup yang sangat tak sihat. Sila jangan contohi aku.

Petang sikit, bila perut lapar, macam biasa aku order je guna Food Panda. Kali ni aku saja nak try nasi daging utagha ada satu restoren ni (aku pun lupa apa nama dia)... Aku tengok rating dia agak tinggi, review pun baik2 belaka.. so aku pun try la... Kalau sedap nanti boleh order lagi...

Nasi Daging Utagha.... Nampak sedap kan? Daging pun banyak. 
Tapi tak taulah kenapa tekak aku tak dapat nak menikmati nasi daging ni padahal sebelum ni pernah jer aku makan yang kak long aku masak. Bertambah2 jer aku makan. Tapi yang ni, nasi separuh pun aku tak abis. Daging je aku bantai sampai licin. Rugi kalau tak makan. Daging mahal. 😂

Malam, bila perut lapar, puas aku fikir nak makan apa yang boleh memenuhi citarasa aku. Kat Food Panda tu banyak yang aku tak pernah try lagi.. Biasanya aku akan order dari beberapa penjual yang sama je sebab dah tau masakan diorang macamana. Berapa kali jugak aku try yang lain, tapi kebanyakannya hampa. Tak penuhi citarasa aku. Ada yang ok, tapi aku serik bila asyik kena kansel je order tu. Kebiasaannya aku akan buat bayaran dengan menggunakan online banking sebab aku jarang ada cash yang banyak dalam tangan. Bila dah order dan buat bayaran, tiba2 order kena kansel.

First time terjadi macam ni, aku panik jugalah. Cuba message kat customer service, rasanya bangla yang jawab. Lepastu mintak aku cakap english. Memang aku balas dalam english, tapi ayat agak pedas sikit la... Tapi bila dah berapa kali terjadi yang order aku kena kansel, aku tak gabra dah sebab dah tau, sehari dua lagi mesti diorang refund dalam akaun aku semula. Cuma, agak sakit hati la .. dah berharap nak makan tu tetiba kena kansel. Punah harapan sis. Hancur berderai. Tak ada selera terus nak makan (tolonglah percaya)

Satay Adam. Ni antara yang aku selalu repeat order. Sama ada melalui Food Panda atau aku singgah sendiri beli (murah sikit dari harga kat Food Panda)


0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review