Sahabat

Halaman

09 Februari 2020

Chapter 2 : February 2020 ~ Page 40 Of 366

By Dalia Hassan at Ahad, Februari 09, 2020
Assalamualaikum wbt

Ahad : 09/02/2020

Pagi ni aku mereput jer kat rumah, takder apa nak buat. Masak memang tak la.. lama dah aku tutup dapur untuk masak lauk2 ni.. bukan apa, bila aku masak, mesti masak banyak. Yang nak makan aku sorang... Baik aku beli jer...

Tekak rasa macam taknak makan nasi. Tapi tak tau nak makan apa selain nasi. Belek-belek apss Food Panda, ternampak pulak ada rojak mee dengan cendol. Apalagi... Order la...



Rojak Mee dan cendol

Sedap. Cuma kuah rojak tu pada aku agak manis sedikit. Cendol tu, bolehla...
Petang lepas maghrib, along aku bagitau yang abah tak sihat. Mak pulak demam. Abah aku tu semenjak dua menjak ni memang selalu tak sihat. Risau pulak dibuatnya. Bulan 5 nanti baru pasang bateri kat jantung abah.

So malam tu jugak aku decide untuk balik Segamat. Kereta pulak aku tinggalkan kat opis. So terpaksalah malam2 aku merempit ke opis. Kat pertengahan jalan, hujan pulak selebat2 nya... Terpaksa berlindung kat bawah flyover bulatan kewajipan. Lama jugak aku tunggu kat bawah tu. Kecik besar kecik besar je aku tengok air kat longkang besar tepi tu. Makin lama makin banyak airnya.. Akhirnya aku redha je.. redah ujan tu.. tapi oklah... Takderlah selebat mula2 tadi.
Tak silap aku, aku gerak dari opis dalam jam 11malam jugak. Itupun aku masuk opis dulu untuk tukar pakaian aku yang yang dah lencun tu..

Berhenti kat RNR Dengkil, aku order mee rebus.. memang perut tengah lapar giler masa ni.. mata pun dah mula buat hal 

Aku beli jugak biskut ni. Konon2 buat hilangkan mengantuk dalam kereta.

Lama jugak aku berhenti kat RNR Dengkil ni. Sebab masa ni lah aku terfikir, camana aku nak lalu jalan gelap nak masuk FELDA aku nanti...

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review