Sahabat

Halaman

22 Mei 2011

Punch Card yang hilang...

By Dalia Hassan at Ahad, Mei 22, 2011
Beberapa minggu yang lepas kehilangan kad kehadiran aku (punch card) bulan Febuari menjadi isu di opis kerana ada pihak yang saling menuding jari atas kehilangan punch card tersebut. 5 orang yang hilang punch card, tapi cuma punch card aku yang bernilai sebab hanya aku seorang yang layak untuk buat tuntutan lebih masa dan elaun tuntutan perjalanan (budak kewangan). Yang peliknya, punch card bebudak kewangan yang lain, kak wani dan linie ada jer, aku punya je yang tak ada. Puas mencari tapi tak jumpa juga. Berapa kali aku naik tingkat dua jumpa tatatertib untuk mencari kad yang hilang tu, tapi tak jumpa juga.

Akhirnya setelah puas mencari, aku bagitau Tuan Rahman (Baim Wong) dan Kak Sariha yang punch card aku bulan Febuary tak dapat dikesan. So macamana nak buat tuntutan sedang Pak Engku (Ketua Bahagian Ketenteraman Awam) dah bising-bising sebab kami masih tak hantar lagi borang tuntutan tu kat dia. Hari yang sama Tuan Rahman dan Kak Sariha call Encik Uthaya Kumar cawangan tatatertib untuk cari punch card tu sampai jumpa dan dia cuma bagi masa dua hari untuk cari. Kalau tak jumpa, Tuan suruh aku buat report polis untuk dapatkan semula hak aku yang dah hilang tu.

Sebenarnya aku kesian tengok Encik Kumar tu... dah le baru kuar hospital, buat operation sebab dia tak berapa sihat. Aku pun tak pasti dia menghidap penyakit apa. Sian dia, naik kerja jer terus kena bedal. Then, selepas Tuan Rahman suruh En Kumar cari punch card tu, akhirnya dalam pukul 2pm hari yang sama kad aku berjaya ditemui. Hehehe... sebenarnya punch card aku tu atas meja dia jer, cuma dalam sampul surat.. sebab tu dia tak perasan. Tapi yang pasti, dia memang lega yang amat sebab berjaya jumpa kad aku tu... Kak Suriani pula siap suruh Encik Kumar buat kenduri doa selamat sebab dah jumpa semula kad aku tu. haha bengong betul.

Nak dijadikan cerita, lebih kurang seminggu dua lepas tu, sedang aku breakfast kat mamak, faizah sms aku... Dia kata Encik Kumar cari aku kat opis. Tak tau kenapa... pelik jugak aku tetiba je dia cari aku...ingatkan aku ada kes tatatertib.. hehe tapi tak mungkin la... lepas tu aku lupa pula nak call dia tanya kenapa dia cari aku sebab aku rasa tak penting pun... dua hari selepas tu dia datang lagi kat opis cari aku lagi... aku tanya dia

"hari tu encik cari saya ker? sorry lah lupa nak call semula....."

pastu dia mengiyakan dan dia cakap ngan aku,

"awak ada hutang dengan saya, bila nak bayar?"

dia cakap sambil tersenyum dan aku tau dia tengah bergurau dengan aku pasal isu punch card tu... tapi belum sempat aku menjawab, dia terus pergi.... ermmmm..

Sekarang ni yang merisaukan aku, Khamis lepas (beberapa hari selepas dia datang jumpa aku) aku dapat berita yang dia di masukkan ke ICU di Sunway Medical Centre. Alamak! tetiba jer rasa bersalah dan aku ajak kak wani singgah tingkat dua sekejap (tatatertib) untuk dapatkan kepastian betul ker Encik Kumar masuk ICU... yup! memang betul dan kami sempat berborak sekejap dengan staff2 kat tatatertib tu tentang kondisi kesihatan encik kumar tu. Bila aku cerita kat diorang tentang encik kumar cari aku kat trafik cops dan kata aku ada hutang ngan dia, terus diorang semua takut-takutkan aku.... adoi la... sungguh... aku terasa bersalah yang amat ni...

Sarjan Uthaya Kumar, harap encik cepat sembuh yer....

Gambar terbaru Encik Kumar di ICU yang aku curi (sebenarnya dah minta izin) dari facebook Ady.. thanks Ady..

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review