Sahabat

Halaman

07 Mei 2011

Kenduri Kawin Saiful dan Eva

By Dalia Hassan at Sabtu, Mei 07, 2011
Assalamualaikum...

Ermmmm...memang awal2 lagi hari ni dah plan nak pergi Alor gajah, Melaka rumah kawan aku yang akan berkahwin hari ni... plan asal nak bertolak jam 10.30am dari Seri Kembangan, tapi seawal jam 3.30am aku dapat sms dari Ema bagitau yang kitorg perlu gerak awal skit coz katanya Saiful akan bersanding jam 11pagi... So pagi tadi, Sue jemput aku kat rumah then kitorang terus pergi ke Seri Kembangan sebab dah janji ngan Ema dan Ekin untuk naik sekali dengan diorang.. (sharing is caring and saving~hehe)

Dalam kul 9.03am, my good friend, T~Ni sms aku, macam biasa la dia akan say hi setiap pagi... then dia bagitau aku yang saiful tak jemput dia pun pegi kenduri, so aku cakap yang maybe kad jemputan dah abis, sebab tu saiful tak jemput dia... haha! ala, lagipun kalau saiful jemput dia pun, confirm dia tak dapat datang coz mak dan adik dia dari utara datang rumah dia... takkan nak tinggalkan tetamu, betul x?

Kami gerak dari Balai Trafik Seri Kembangan lebih kurang kul 9.30am dan sampai ke lokasi sasaran lebih kurang jam 10.40am... Kami di sambut oleh the three stooges (Hafiz, Akmal dan Mat) yang merangkap photographer kepada pengantin... ~errrr... diorang ni pun budak2 trafik jugak, kecuali Mat~

Yang peliknya masa kami sampai tu, pengantin lelaki tengah sibuk menolong orang di balai.. (takder tanda2 nak bersanding dalam masa terdekat)... rupa-rupanya kami tersalah terima informasi~ sebenarnya pengantin bersanding pukul 2pm, bukan pukul 11am!~ arggghhhh! lama lagi nak menunggu...

adoi la tak keruan dah rasanya dengan cuaca yang panas gila! akhirnya setelah makan nasi kenduri, kitorang pun dok melepak kat dalam kereta sementara tunggu pengantin bersanding... selesa, memang selesa! dengan aircond kereta yang sejuk, mata pun jadi mengantuk lebih2 lagi perut baru jer terisi dengan nasi kenduri... untuk menghilangkan rasa mengantuk yang menguasai mata, kitorang pun mulalah bercerita yang entah apa2 dan juga bergosip mengenai isu semasa... hahaha! dan formula itu betul2 menjadi sebab tanpa sedar jam hampir menunjukkan ke angka 2pm... dan setelah men'touch-up' muka (touchup), kitorang pun dengan selamba pergi semula ke rumah pengantin perempuan dengan muka fresh dan lapar (konon2nya kitorang baru sampai la) hehehe...



 Pengantin lelaki (saiful) yang kepanasan

 Photographer (Akmal) yang mencari lokasi strategik untuk shoot..

Tetamu yang konon2nya baru sampai... haha!

Setelah selesai acara kompang dan mercun, kitorang pun bersalam-salaman dengan keluarga pengantin (dan semestinya dapat goodies dari pengantin) kitorang berempat pun dengan ketiak yang basah, make up yang dah cair dek kepanasan terus menghala ke Bandar Melaka untuk berjalan2 dan berpoya2.... tapi oleh kerana cuaca yang sangat panas, telah membantutkan hasrat kami dan akhirnya... kami hanya berjalan2 di dataran Pahlawan dan sambung makan donut di Big Apple... pastu kitorang pun gerak balik ke KL semula...

Dalam perjalanan balik, adik aku yang study kat uitm shah alam mintak ambik dia kat kolej... boring katanya... so pas amik kereta kat Seri Kembangan, aku ngan sue terus ke uitm untuk jemput adik aku tu... pastu kitorang dok melepak kat restoren nasi ayam penyet untuk melantak untuk kali yang entah keberapa kali... (masa makan kat cni la aku macam terperasan mamat yang baru duduk kat sebelah aku tu macam ku kenal jer... rupanya Ajai~ alaaaa... bekas suami Nurul tu~)

Pas makan, kitorang pun gerak balik rumah dengan perut yang kekenyangan dan mata yang mengantuk....(syyyhhhh! jgn bagitau orang lain tau, sampai rumah aku goreng keropok lekor plak.. haha)



Alia : masa on the way balik, kitorang dapat berita yang kamera canggih si Hafiz telah dicuri.. OMG! dua2 kamera dia hilang ketika shoot untuk outdoor di tepi pantai... adoiyaiiiiii! sayangnya.... mahal tuuuuuu.... aku pulak yang terasa ralat yang amat... yer la.. bukan murah kamera tu... mesti menangis si Hafiz... isssshhhh... sabar ye hafiz... ada rezeki beli lagi... tp sian gak kt pengantin... gambar2 si saiful ngn eva pun melambak dalam tu... pencuri tu memang kurang hajaq la... geram aku! nasib baik ada backup kamera Akmal... kalau tak, tak der gambar kenangan la pengantin tu... huhu!

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review