Sahabat

Halaman

10 Mei 2011

Hari Ini : 10May2011

By Dalia Hassan at Selasa, Mei 10, 2011
Assalamualaikum....


Pagi ni, macam biasa aku sampai opis lebih kurang kul 7am dan aku melepak2an diri dan juga menyejukkan diri kat trafik cops sambil membuka penyaman udara sehingga 16darjah celcius.... cuaca pagi tak mampu nak menyejukkan diri aku yang semestinya lapisan lemak memenuhi ruang badan... hehehe... panas beb...

Dalam kul 7.42am, my good friend T~Ni sms aku... biasa la, dia akan say hi setiap pagi kat aku... dan aku, dah jadi satu rutin untuk terima sms dari dia.... dia kata aku lah kawan terbaiknya, dan aku... memang mengakuinya....

Dalam kul 8.10pagi telefon kat cops tu berbunyi dan aku terus la jawab coz aku berdiri kat sebelah telefon tu jer... then ada sorang lelaki ni tanya aku pasal toner yang kami ambil dari pentadbiran trafik semalam. Aku tanya siapa yang bercakap tu, pastu dia tanya aku balik, takkan tak kenal suara dia? serius! aku memang tak dapat nak cam suara antara encik Musa dan Tuan Rahman... selalu ter confuse... pastu terus dia cakap, 'ni Baim Wong laaaaa' pastu dia gelak... hahaha! Tuan Rahman rupanya, perasan lagi jadi Baim Wong.. tau la dia suka tengok cerita Kejora Dan Bintang tu... tapi tak agak2 tu... Baim Wong.. hehehe... i like...

Pastu dalam kul 9 kami berempat keluar pergi sarapan di Restoran Khalifah... macam biasa, tosey menjadi pilihan di pagi hari... tak terlalu berat, tapi sangat mengenyangkan... tengah2 berselera makan tosey, mamak khalifah tu datang kat kami untuk kira semua apa yang kami makan... dia kata ada sorang brother kat meja hujung nak bayarkan makanan kami... yang kelakarnya mamak tu sempat cakap, "kalau u orang datang makan sini, mesti selalu ada orang mau belanja... tapi kalau lelaki yang datang makan, takda orang mau belanja"... hahaha!

Pas makan kitorang dok kat trafik cops kejap, lepak2 dan discuss sikit tentang kerja then naik ke tingkat 9 cawangan MPV untuk bantu diorang siapkan HRMIS yang tak siap-siap tu.... dapatlah juga siapkan beberapa A Sheet sebelum kitorang kuar makan dalam kul 2pm... kitorang pergi Mydin Usj, sebab kak wani nak pergi pejabat pos renew road tax dia... pas renew, kitorang dok mengulor jap la kat dalam Mydin tu... haihhh! hari2 aku pergi Mydin, muka pun dah macam mamak Maiden...

Petang pas kerja kami main badminton kat dewan bawah tu.... puas ati coz lama dah tak main, terubat rindu kat raket dan shuttlecock... haha! T~Ni pun join main sekali dengan kitorang.... sibuk jer dia! menyesal aku bagitau dia tadi yang petang ni nak main badminton.... uisshhhh!

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review