Sahabat

Halaman

28 April 2020

Chapter 4 : April 2020 ~ Page 119 Of 366

By Dalia Hassan at Selasa, April 28, 2020

Assalamualaikum wbt


Selasa : 28/04/2020

PKP / MCO : Hari Ke-42

Ramadhan : Hari Ke-5

Hari ni aku kena kerja.. Jadi nak tak nak aku kena juga bangun untuk bersahur. At least ada sesuatu yang masuk ke perut aku.. Kalau tak, mesti kepala aku asyik rasa nak pitam je nanti. Aku pun tak tau apa kaitan antara tak makan dengan nak pitam. Hehe.


Makan roti cicah sup lebihan sup bakso yang aku buat kelmarin. Makan je la apa yang ada. Sup bakso ni memang aku simpan kat bahagian beku kat peti ais tu.. so tahan lama skit kalau simpan.

Makan sambil layan mata yang masih mengantuk. Ye la.. malam tadi susah sangat nak tidur. Entah pukul berapa baru dapat lelap.

Sampai ofis dalam pukul 7.45 pagi.. layan radio sinar jap...

Siapalah yang campak puting susu kat sini... Rasanya kucing2 tu tak hisap poteng.

Toleh kiri, kanan, depan dan belakang. Ok line clear! Selfieeee

Ke Mydin jap cari buah semangka. Kat sana murah sikit kalau nak dibandingkan dengan tempat lain.


Nak beli semangka jerrrr.. la sangat. Tamak. Yang sebiji aku beli, yang potong pun aku beli. Buah lain aku ada beli buah oren dengan mangga.

Sampai rumah, ada orang edarkan bubur lambuk dengan kurma kat pondok guard rumah aku. Alhamdulillah rezeki.

Menu berbuka aku sorang hari ni...
Bela saka sungguh. Balik keje aku singgah Restoren Ubi Kayu kat Taipan kononnya nak cari kuih tepung pelita. Penyudahnya poketku yang derita.

Mee Jawa

Mangga dan semangka yang aku beli kat Mydin tadi.

Sagu gula melaka X dua

Kole kacang

Onde-onde

Jus mangga

Tamak sangat kan. Penyudahnya bubur lambuk dengan buah je aku abiskan masa berbuka tu. Yang lain tu aku kayuh slow-slow abiskan.

….......................................................................................................................................




SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA

28/04/2020





0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review