Sahabat

Halaman

25 April 2020

Chapter 4 : April 2020 ~ Page 116 Of 366

By Dalia Hassan at Sabtu, April 25, 2020

Assalamualaikum wbt


Sabtu : 25/04/2020

PKP / MCO : Hari Ke-39

Ramadhan : Hari Ke-2

Kalau semalam aku terbangun dah dekat2 waktu imsak sampai tak sempat nak masak, terpaksa makan roti cicah sambal tumis yang aku masak malam sebelum tu, hari ni pulak aku terus terlajak bangun. 6.45am baru aku tersedar... Memang say goodbye la kat sahur. Teruk betul perubahan biological clock aku. Tak boleh jadi ni.. kena buat sesuatu untuk kembalikan waktu yang asal...

Sampai barang aku ni.. cepat betul servis DHL... Efisien pun ya. Ni bahan2 untuk buat air Lai Chee Kang... Anak buah aku yang Nana tu jual. Pastu abang aku baik hati, dia belanja semua adik beradik sorang dua bungkus. Termasuk kos pos pun abang bayarkan. Alhamdulillah. Cuma aku tak tau bila nak buatnya.. satu plastik ni untuk minum 5-6 orang. Aku kat rumah ni ada sorang je.
Takperlah aku simpan dulu kut2 dalam masa terdekat ni boleh balik kampung.

Hari ni nak pergi kedai runcit depan ni jap beli kacang panjang. Tengok2 kat parking kereta aku no parking ada untuk dua rumah. Confuse jap. Aku terus call wakil JMB En. Shaiful untuk mengesahkan mana satu sebenarnya parking kereta aku. Kebetulan budak yang mengecat tu masih ada kat situ lagi.


Siap bukak pelan lagi... Yang tudung hitam tu jiran satu tangga dengan aku. Dia pun confuse sebab parking kereta dia dah bertukar ke no parking aku. Tempat parking aku pulak bertukar ke no jiran sebelah rumah aku.

Lepas tu aku biarkan diorang berbincang kat situ.. aku nak pergi kedai, takut terlewat pulak kacang panjang abis.

Balik dari kedai runcit, tengok dia dah betulkan dah parking aku.
Ok. Dah tak confuse dah..

Lauk berbuka aku hari ni. Sepatutnya ada kuih tepung pelita, aku order kat sorang budak ni, terjumpa iklan dia kat grup fb.

Tunggu punya tungga sampai berbuka tak ada. Katanya sangkut dalam hujan. Takper la.. takder rezeki aku. Tertunggu2 juga kut2 dia hantar lewat ke, tapi tak ada...

Keluar cari kacang panjang tadi nak masak ayam kunyit ni je.. lama dah teringin nak makan..
Satu bekas tu aku makan sorang.

Sekian.

….......................................................................................................................................



SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA

25/04/2020





0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review