Sahabat

Halaman

10 April 2020

Chapter 4 : April 2020 ~ Page 101 Of 366

By Dalia Hassan at Jumaat, April 10, 2020
Assalamualaikum wbt

Jumaat : 10/04/2020

PKP / RMO : Hari ke-24

Hari merupakan ulangtahun perkahwinan mak dan abah aku yang ke 48 tahun... Dan kak long aku pun sangat bertuah sebab berkongsi tarikh lahir yang sama dengan tarikh anniversary mak abah aku... Genap setahun mak abah aku kawin, long pun lahir. Kira macam long aku ni hadiah anniversary pertama mak dengan abah laaa..

Selamat Hari Lahir Long yang ke - 47.. tua dah awak!

Haha

Kek marble ni aku order kat Suriah, kawan kelas aku zaman sekolah dulu..

Kek Chocolate Indulgence order kat budak kampung aku gak, fb : Suraya Sbs

Ni kek besday along aku yang anak2 dia bagi. Kek favourite aku ni, pecan butterscotch.

Ok. Cukup cerita pasal anniversary dan birthday...
Meh tengok apa aktiviti aku hari ni...

Pagi aku bermalas2an kat ruang tamu atas buaian... Pastu tetiba macam pelik pulak kenapa air purifier coway ni bertukar warna merah, tapi kejap je. Pastu aku bagai tersedar dari lamunan... Oh patutlah bertukar merah. Aku kentut.

Ok. Tolong lupakan apa yang aku baru bagitau kejap tadi.

Macam biasa. Sarapan yang paling senang di buat. Haha

Tengahari sikit, aku makan epal pulak.. masih dalam mood malas nak masak. Buat dunia yang di belakang tu, semoga cepat pulih dan bebas dari Covid-19.

Dalam pukul 2lebih aku masak kueytiaw goreng kerang... Boleh tahan sedap. Abis sepinggan tu aku makan.

InshaaAllah kenyang sampai malam...

Dalam pukul 4 petang, TSMY sampaikan Perutusan Khas. Satu je aku harap kalau PKP di teruskan (walaupun memang dah dapat agak ianya akan diteruskan).. aku harap TSMY beri kelonggaran pada suami/isteri yang tinggal berjauhan supaya mereka di beri peluang untuk balik berjumpa pasangan masing2 sebelum PKP Fasa Tiga dilaksanakan.

Yang ni memang aku berharap sangat.
Mereput dah aku dok kat Subang ni sorang2. Makan tidur makan tidur.
Bosan.
Nasib baik ada dinding, boleh ajak borak.

Paling aku risau, aku syak yang dapur aku tu berhantu.

Sentiasa terang benderang.
Bercahaya.
Kadang2 sampai mengeluarkan api.
Menakutkan.
Lebih menakutkan bila aku sesat dalam dapur, dan tak jumpa jalan keluar dari dapur.

Kadang2 rasa terlalu sayang nak meninggalkan dapur. Seolah2 macam dah dicalitkan dengan minyak pengasih sampai terfikir nak letak tilam kat dapur. Tak sanggup berjauhan.

Peti ais pun sama. Dia taknak berenggang dengan aku. Takder istilah social distancing antara aku dan peti ais.
Cinta kami kian bersemi walau kadang2 isinya kosong.

Ok.
Stop merapu.

 TSMY takder umumkan apa yang aku harapkan.
Life must go on.

Yang penting,
Biar gemuk,
asalkan jangan lapar.

Stay at home
And
Keep stay in my heart.
Okey. Cukup iklan. Sambung cerita aku tadi...

InshaaAllah kenyang sampai malam???? Memang pun makan kueytiaw tadi aku kenyang sampai malam... Tapi... Tengah malam aku dah lapar balik. Terpaksa la aku masak burger dua biji. Satu Dalia yang makan. Satu lagi Dalia makan.

 Harap sangat korang jangan pening dengan manusia yang punya nafsu makan macam ni.

Jangan risau!

Beberapa hari lagi aku akan diet.
Aku janji aku tak makan waktu siang.
Aku makan malam jeeeee 

Oleh sebab tahap kebosanan aku dah lebih tinggi daripada bangunan tujuh tingkat.. aku pun keluarkan la harta aku ni.. konon2 nak main gitar sekali guitar tuner aku takder bateri.

Aku mana reti adjust sendiri.

So simpan gitar.
Masuk bilik.

Main Candy Crush.
Bosan.

Bukan FB.
Bosan.

Tengok wasap.
Takder orang wasap.
Tutup.

Bukak IG.
Malas nak scroll.
Banyak sangat.

Bukak twitter.
Bosan.

Bukak shopee.
Sampai pagi tak boleh tidur.
Rambang mata.
Sedar tak sedar, 72 barang dah tersimpan dalam cart.

Uninstall Shopee.
Puaka..
Mintak dijauhkan.

Tertidur.
Sedar2 dah azan Subuh.
......................................................................................


SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA


10/04/2020




0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review