Sahabat

Halaman

16 April 2020

Chapter 4 : April 2020 ~ Page 107 Of 366

By Dalia Hassan at Khamis, April 16, 2020
Assalamualaikum wbt

Khamis : 16/04/2020

PKP / MCO : Hari Ke-30

Sebulan dah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).. berapa hari je aku keje, yang lain semua aku menghabiskan seluruh masa aku berkurung dalam rumah, kecuali waktu aku nak keluar cari bahan untuk memasak / bahan keperluan.

Banyak juga la aku menghabiskan masa aku menghadap aplikasi Shopee, sampaikan terbeli benda2 yang remeh. Dalam troli shopee aku dah ada lebih 80 item yang masih belum proceed untuk bayaran. 2 barang yang dah sampai, 1 masih lagi menunggu untuk penghantaran, dan 1 lagi untuk tunggu abam posmen ketuk pintu rumah je. Oh ya. Yang 1 menunggu untuk penghantaran tu bukan 1 barang je ye, tapi ada 14 item dalam satu order dari company yang sama. Yang ni semua barang keperluan diri untuk anak2 aku dan suami aku kat Johor. So aku gunakan alamat penghantaran ke sana.

Hari ni tetiba aku dapat idea nak masak Masak Lomak Cili Api Daging Salai... Rindunya masakan mak aku.. so aku pun menyalai la daging yang ada dalam peti ais tu.. kalau kat kampung memang betul2 salai guna arang.. tapi oleh sebab kekangan duduk kat apartment ni, so aku guna oven jer la... Janji ada. Asal boleh.

Siap di salai...

Hasilnya.  

Nyummmm!

Hari ni banyak betul aku makan nasi.. Dua kali kau! Tengahari dan petang. Berselera betul. Sama macam air tangan mak. 
Sedap!


Siapa nak puji kalau bukan diri sendiri.
Haha!


Pstttt. Aku ada satu rahsia ni.. tapi janji ya jangan bagitau orang lain. Pagi tadi aku ingat nak buat sagu gula melaka tu... Kan sekarang tengah hangat diperkatakan kat grup fb MAHN tu.. tapi kan.. aku try buat ikut cara yang diorang ajar tu.. sebelum ni pernah gak aku buat tapi tak jadi cantik sebutir2 macam tu... Sekali kannn.. aku tak tau mana pergi butir sagu tu.. agaknya aku masak terlampau lama kut. Frust betul. Menyesal. Tau guna je cara lama aku.. kat tekak ni dah terasa2 makan sagu gula melaka sejuk2 lalu kat tekak.

Sis stress! Sapa ada jual tolong pm sis. Sis nak order jeeee

...............................................................................



SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA



16/04/2020



0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review