Sahabat

Halaman

21 April 2020

Chapter 4 : April 2020 ~ Page 112 Of 366

By Dalia Hassan at Selasa, April 21, 2020

Assalamualaikum wbt


Selasa : 21/04/2020

PKP / MCO : Hari Ke-35


Apa yang terjadi sekarang, memang langsung tak pernah terlintas di fikiran akan berlaku, bukan saja kat negara kita, malah hampir seluruh dunia. Dulu aku pernah membayangkan, macamana agaknya kalau berlaku perang dan aku terperangkap disuatu tempat jauh dari keluarga aku. Macamana aku nak balik jumpa keluarga aku sedangkan aku terpaksa berdepan dengan musuh yang ada di merata2. Silap langkah aku akan tumbang di hadapan musuh sebelum sempat aku berjumpa keluarga aku. Ya. Aku pernah membayangkan ini berlaku.

Tapi apa yang berlaku sekarang lebih bahaya dan mendebarkan. Musuh tak nyata. Tak nampak dengan mata kasar. Keluar rumah pun hanya bertawakkal kepada Allah dengan harapan musuh tak menyerang kita. Yang pasti dengan langkah yang dilaksanakan oleh kerajaan, musuh ini makin berkurangan walaupun masih ada.

Marilah kita sama2 berjuang. Kita pasti menang!

Hari ni nama aku naik untuk bertugas. Walau tak banyak kerja yang perlu disiapkan, tapi ianya tetap penting. 

Sampai IPD aku duduk dalam kereta dulu sebab masih awal. Macam biasa aku layan Suria FM, tak tukar siaran lain dah. 

Pagi ni Sjn Adam tapaukan nasi lemak telur. Alhamdulillah. Lama aku tak makan nasi lemak. Cuma satu je kalau makan nasinlemak ni.. sambal nak kena banyak. Kalau sambal sikit, tak terasa nikmat nasi lemak tu.
Hahaha banyak pulak cekadak.

Dalam pukul 10 pagi Pakcik Mizan ajak minum kedai Cik Awang. Oleh sebab tadi aku makan jer tapi tak sempat minum, okla aku pergi juga. Tapi kena ada social distancing la. Keselamatan tetap kena jaga. Mujur juga lah kedai cik awang ni bukak. Kalau tak, tak tau la mana diorang yang kena kerja ni nak beli makanan. Walau kedai dia bukak, tetap ikut apa yang disarankan oleh KKM.

Tengahari pun Sjn Adam belikan makan. Alhamdulillah

Aku lari pergi Kedai Eco jap. Ada barang urgent yang aku kena beli. Asalnya aku nak pergi beli jat DIY dalam Giant USJ tu, rupanya tutup. Aku tanya budak yang kerja cashier kat Giant tu, dia kata DIY bukak setiap hari Isnin dan Khamis je musim PKP ni. Tu yang aku lari pergi Eco je.

Sjn Mona datang hantar roti dan kek pisang ni. Aku terlupa yang aku ada order dengan dia.
Haha.
 Perut penuh dah.
 Takper.
Boleh makan nanti.

Sue minta tolong aku ambilkan stok bubblewrap dia kat Kg Melayu Subang tu lepas balik kerja.. tak mampu aku nak tolak bila kawan2 minta tolong. Lagipun yang aku nak ambil ni satu jalan nak balik rumah aku je.
 Bolehlah.
Nasib baik muat kereta aku ni bawak 100meter bubblewrap ni.

Dapat sambal kentang free ni. 

Malam aku makan roti sarang lebah yang beli kat Sjn Mona ni..
Alhamdulillah sedap dan kenyang.

Gebu Kek Pisang kukus dia ni. Memang aku suka sangat bila dia yang buat. Lembut jer. Kek Pisang kak mona ni memang jadi favourite aku sejak aku stay rumah dia kat Kuala Langat masa kami ada game pingpong kat IPD Kuala Langat.
Sedap weyhhhh 


….......................................................................................................................................

SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA

21/04/2020




0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review