Sahabat

Halaman

18 April 2020

Chapter 4 : April 2020 ~ Page 109 Of 366

By Dalia Hassan at Sabtu, April 18, 2020
Assalamualaikum wbt

Sabtu : 18/04/2020

PKP / MCO : Hari Ke-32

Bermalas2an lagi kat rumah. Tahap kemalasan aku ni sampai nak malas pun dah naik malas dah. Penat rasa.


Celik celik mata aku terus makan buah nenas ni. Takper ke ek? Ada orang kata tak elok makan nenas time perut kosong sebab nenas ni tajam. Ada orang kata tak apa.. nenas kan sejenis buah.. so takder masalah.. aku pasrah jer la sebab aku dah makan. Huhu

Lepas tu aku makan karipap kingkong dengan donut tak berlubang ni.. lambat sikit goreng sebab tunggu dia defrost.. baru keluar dari freezer.

Teringin nak makan spageti... Buatlah jugak, guna je apa bahan yang ada..

Petang teringin nak makan tauhu bergedil pulak.  Kalau ikutkan hari ni plan nak buat sagu gula melaka sebab tak puas hati aritu buat tak jadi yang sebutir2 tu. Nampak gayanya tangguh hari lain la..

Buat sendiri memang puas hati... Sumbat la sebanyak2 nya dalam tauhu kering tu. Aku guna daging burger je, tumis dengan bawang putih dan garam sebelum campur dengan kentang rebus yang dah dilenyek. Pastu aku letak la bawang goreng dan hirisan daun sup sebelum digaulkan sekali.

Ni yang dah siap dioreng. Sambal kicap tu tak nampak pulak kat belakang tu. Dah le hitam, sama color dengan meja. Haha

Tidur lewat, makan buah naga pulak sebagai snek.
Makan sejuk2 memang nikmat.

Mak hantar gambar Pakcik Mat tadi.. Alhamdulillah nampak macam dah ok sikit. Nasib baik la ada Kak Ngah anak Ucu Ajal keje Pembantu Perawatan kat hospital tu. Ada la yang tengok2an dia kat sana.

Dapat perkhabaran sedih, kembalinya Hj. Ismail ke rahmatullah. Teringat kenangan masa kami sama2 pergi Jakarta secara senyap. Tak janji pun.. dia, isteri dengan anak2 dan menantu dia, aku pulak berdua dengan kawan aku, Kak Ina Shakir. Sampai airport, aku tengok dia, dia tengok aku. Aku tengok dia, dia tengok aku. Macam kenal. Dia pun macam ye tak ye je, sebab masa tu aku tak pakai tudung. Bila aku tegur, gelak besar dia. Ye la. Setahu aku dia ambik cuti sebab nak pergi bercuti ke Langkawi. Rupanya sama destinasi dengan aku, Jakarta. Dalam flight, boleh pulak seat dia betul2 depan aku. Memang menyakat je la sepanjang penerbangan.

Al- Fatihah (dibaca) buat Allahyarham Hj. Ismail. Semoga ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.

InshaaAllah.
Aminnnn.

Dalam pada sedih atas kehilangan Allahyarham Hj. Ismail, tetiba aku di invite join group FB Masak Apa Tak Jadi Hari Ni ..

Aduh. Berair bijik mata aku ni asyik gelak jer tengok diorang post. Akhirnya ada juga platform untuk diorang share masakan diorang yang tak jadi. Ye la. Mesti sebelum ni segan nak tunjuk kat orang masakan kita yang tak jadi.. takut kena kecam. Tapi kat grup fb ni, korang masukkan je la tanpa ada rasa malu. Hahaha sis terhibur.

Sekurang2nya sis tak keseorangan bila masakan selalu tak menjadi.

😂✌️
….......................................................................................................................................

SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA

18/04/2020




0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review