Sahabat

Halaman

29 Julai 2020

Chapter 7 : Julai 2020 ~ Page 211 Of 366

By Dalia Hassan at Rabu, Julai 29, 2020
Assalamualaikum wbt


Rabu : 29/07/2020

PKP / MCO : Hari Ke-134


Malam tadi aku kena sakit perut lagi. Sepanjang malam mata aku tak boleh lelap menahan sakit. Sedih giler bila macam ni, aku sorang2 kat sini. Entah bila la agaknya aku ni nak ada rezeki bertukar balik Johor, duduk dengan suami.dan anak-anak aku. Ni aku dok sorang2 kat sini, kalau lah berlaku apa2 agaknya, mati pun orang tak sedar. Sedih giler bila difikirkan. Permohonan pertukaran lama aku hujung tahun 2017 pun dah expired dah.. bila mohon semula yang baru, nak sampai ke peringkat terakhir pun berbulan-bulan masih tergantung. Frust sangat... Permohonan untuk keluar jabatan langsung takder apa respon. Bila cek status online, 'akan dibawa ke mesyuarat seterusnya'.. Akhirnya bila cukup masa, expired. Kadang2 aku rasa nak quit atau berpencen awal je kalau susah sangat nak mintak tukar. Yang penting aku ada bersama dengan suami dan anak-anak aku. Aku risau, bila sampai masanya nanti aku dapat bertukar, semuanya dah terlambat. Ye la.. duduk jauh2 ni macam-macam dugaan tiba. Entahlah. Susah nak luah. Minta semua doakan yang baik-baik jer la.

Ok. Done luah perasaan.


Hari ni pukul 10 lebih baru aku keluar dari rumah. Itupun rasa macam berat hati sangat. Perut aku masih sakit. Baju pum aku pakai je apa yang ada yang tak perlu di gosok.

Sebelum sampai opis, aku singgah Parcelhub kat Mydin USJ jap untuk drop off parcel customer shopee aku.

Singgah beli sarapan dulu. Teringin nak makan lontong

Ermmmmmm

Penyudahnya aku makan kuah dan sayur2 tu je. Nasi impit dia keras semacam. Macam dah lama tersimpan dalam peti ais. Takperlah... Aku makan mana yang boleh di makan jer.

Sampai opis tengok dalam peti ais, si Pze Oyeah dah hantar stok otak-otak yang kawan2 aku order. Ni cuma separuh je, separuh lagi aku tumpang simpan kat peti ais Cawangan Khas... Otak2 ni sensitif sikit... Tak boleh terdedah lama kat suhu biasa. Nanti rosak. Rugi. Ngeeeee!

Memandangkan lontong yang aku beli untuk sarapan tadi aku tak makan nasi impitnya... Masuk pukul 3 jer perut aku dah berbunyi minta di isi. Ubat yang doktor bagi tu memang kuat, sebab tu doktor awal2 dah pesan kat aku supaya jangan biarkan perut kosong sebab ubat tu powerful. Aku tak faham sangat fungsi ubat tu tapi yang aku faham, aku kena makan berat. Sementara ni memang aku cuti dari berdiet. Sementara.

Untuk makan malam pula, aku bakar otak2... Alang2 dah amik stok yang kawan2 aku order, aku pun beli sekali untuk aku. Otak2 dia ni memang sedap. Tak rugi beli.


Ok. Sekian cerita dan luahan aku untuk hari ni. Harap semua dapat doakan aku. Pertukaran balik ke Johor dan juga doakan mohon diberikan kesihatan yang baik supaya aku kuat menjalani kehidupan sebatang kara di sini.

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review