Sahabat

Halaman

19 Mei 2020

Chapter 5 : Mei 2020 ~ Page 140 Of 366

By Dalia Hassan at Selasa, Mei 19, 2020
Assalamualaikum wbt


Selasa : 19/05/2020

PKP / MCO : Hari Ke-63

Ramadhan : Hari Ke-26

Entah kenapa susah betul mata aku ni nak lelap. Pusing sana tak kena.. pusing sini pun tak kena. Semuanya serba tak kena. Nak kata lapar, tak juga. Akhirnya aku buat keputusan untuk membuat kuih raya...

Kuih yang pada aku paling cepat dan mudah ialah CornFlake Madu. Maka pada lebih kurang jam 1 pagi, gigihlah aku membuat kuih raya.


Dah siap dicurahkan dengan campuran butter, gula dan madu. Tinggal nak masukkan dalam papercup jer... Dan bakar...

Yang ni dah siap dibakar

Simpan dalam bekas dulu...

Sibuk buat kuih, sahur aku makan roti jer. Ni pun ok sangat dah ni.


Dalam pukul 10 lebih pergi Bake With Yen Kota Damansara untuk cari bahan buat kuih yang lain..

Macam biasa... Beratur dulu...

Oleh sebab jumlah kemasukan pelanggan ke dalam kedai yang terhad, maka lenganglah di dalam kedai. Masa yang diberikan hanya 15-20 minit untuk sekali masuk


Misi kuih raya yang seterusnya... Kuih tart..
Tart nenas siap! Patah pinggang dibuatnya...

Daging pekasam untuk makan berbuka... Daging pekasam aku beli kat Puan Qisnoe, isteri bos aku. 

….......................................................................................................................................




SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA

19/05/2020



0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review