Sahabat

Halaman

07 Mei 2020

Chapter 5 : Mei 2020 ~ Page 128 Of 366

By Dalia Hassan at Khamis, Mei 07, 2020
Assalamualaikum wbt


Khamis : 07/05/2020

PKP / MCO : Hari Ke-51

Ramadhan : Hari Ke-14


Pagi ni kami makan nasi goreng lagi.. tu je menu yang anak-anak suka.. simple. lepas tu si Ainul nak makan popia otak-otak... dia goreng sendiri... berminyak nampak...

Dalam pukul 10 lebih aku gerak pergi rumah Azhar kat Pasir Gudang untuk ambil TV yang mak aku bagi untuk letak kat rumah aku kat Subang. Semenjak tv aku rosak, lama dah aku tak tengok tv. Nasib baik la aku memang jenis tak berapa tengok drama2 kat tv tu.. kalau tak, menangis jugak.. nak catch up kat youtube, kekdang awal2 jer bersemangat... masuk episod banyak sikit, aku dah malas nak tengok. Berapa kali dah macam tu.. haha.. Dulu kalau tengok kat tv pun, kalau tak sempat tengok episod tertentu pun takper.. skip jer...

Suka aku dengan rumah Azhar ni... bila la nak dapat rumah macam ni... rumah aku kat Subang tu kat tingkat tiga, tapi rumah dia ni tiga tingkat... haha!

Tv rumah aku kat Kota Tinggi ni rosak... skrin ada retak sikit kat atas... gambar pun jadi pecah2.. kadang terdouble.. elok je aku balik dari rumah Azhar tadi, adik ipar aku call kata tv yang order kat shopee dah sampai... dia yang tolong ambilkan kat pejabat Pos Laju Kota Tinggi memandangkan aku takder, pergi Pasir Gudang.

Terima kasih adik!

Petang ni aku tak sempat buat kuih. Jadi aku kukus jer la kuih frozen yang aku beli kat Ani Misman. Ani Misman ni jiran aku kat kampung, tapi sekarang menetap kat JB. Dia dah siap2 hantar kat rumah Azhar semalam. So aku datang hari ni, tinggal ambil kat rumah Azhar. Kuih tu untuk aku bagi kat mertua aku, adik ipar aku dan juga kawan asben aku yang datang untuk drill dinding untuk pasang tv yang rosak tu kat ruangan tengah. Jadi bolehlah tengok jugak kat situ walau gambar dari tv tu tak berapa cantik.

Sup ayam je untuk berbuka. Menu paling senang..

Dalam pada tak sempat buat kuih, sempat jugak aku mencuba resepi agar2 santan gula melaka. Tapi failed la... santan terlebih kut sebab tak nampak bahagian yang takder santan. Takperlah... Lain kali aku cuba lagi.

Aku buat air laichi kang ni... tapi aku dengan asben aku jer yang minum, budak2 taknak... ape lahhhh!

Ni idea si Arissa... Agar-agar santan gula melaka mama dia topup kan dengan oreo...sedap jugak. haha!

Siap dah pasang tv rosak tu kat ruang tengah...
bolehlah dari kosong jer...

….......................................................................................................................................



SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA





0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review