Sahabat

Halaman

03 November 2011

Hari Ini : 3 November 2011

By Dalia Hassan at Khamis, November 03, 2011
Peh! Hari ni pagi2 la dah hujan selebat2nya kat Subang Jaya.. Best! Aman dan tenang je opis aku.. Kalau setiap pagi hujan pon best juga.. Lebih2 lagi tadi aku pasang driver (asben aku la) untuk hantar aku pergi kerja.. Syok wo.. Kalaulah hari2 dia dapat hantar dan jemput aku, alangkah indahnya dunia.. Hahaha! Aku cukup malas nak drive.. Kalau x jem takper, ni depan Summit tu confirm jem.. Tension beb..

Tengahari pulak, aku ngan Linie dok kat opis jer.. Walaupun perut lapar yang amat, tapi apakan daya tak ada kenderaan yang boleh aku bawa untuk keluar beli makanan.. Kantin IPD pulak hari ni tutup, tauke dah balik kampung beraya.. Order McDelivery, overload pulak katanya untuk area aku, so diorang tak ambil order buat sementara waktu. Dalam pada lapar tu, sempat juga mengajar Encik Adam mengaji. Dalam pukul 2 lebih, Encik Din mengofferkan diri untuk belikan kami makanan kat mamak. Alhamdulillah.. Terisi juga perut yang sejak pagi menjerit kelaparan.

Gaya seorang ustazah yang sedang mengajar anak muridnya mengaji.
Alhamdulillah. Mee goreng mamak yang dibeli oleh Kopral Din.. terima kasih daun keladi..
Petang macam biasa, lepak kat bilik bos, Tuan Khai a.k.a Baim Wong.. Mana entah satu lagi kerusi kat depan meja dia tu.. Biasanya ada dua, ni tinggal satu jer.. Ada yang sabotaj la ni.. Linie dah dok dulu kat kerusi tu, aku berdiri je sambil2 menyakat bos.. Penat berdiri, aku duduk kat lantai sambil berborak ngan diorang.. Lantai pun lantailah... Janji rock! hehehe... tapi hari ni antara aku, linie dan bos, ada buat satu perjanjian atau lebih tepat lagi, taruhan (yang tak melibatkan wang)... Cabaran bermula hari Selasa ni, di mana jika salah seorang dari kami tak buat muka serius, atau tergelak atau terbuat lawak, pihak yang lain berhak untuk mendenda kami... Pendek kata, kami mesti bermuka serius antara satu sama lain... hahaha! kelakar la bos aku ni... aku cuma cakap yang aku tak nak lawak2 lagi kalau jumpa dia, aku nak serius jer... dia plak bleh tambah, kalau salah sorang termasuk dia tak buat muka serius, kena denda... best la ada bos sekepala cam dia ni... hahaha!

Cakkkk! ni la bos aku yang sengal tu, tuan Khai a.k.a Baim Wong yang sengal tu...

Hehe.. Petang, sementara tunggu encik asben datang jemput, aku dok lepak kat luar cops.. Biar senang kalau dia sampai, aku x payah terhegeh2 baru nak kunci pintu opis. Tengah dok lepak kat luar sensorang, tetiba my good friend, T~Ni muncul entah dari mana.. Sekejap je dia datang kat aku, rasanya tak sampai dua minit pon pastu dia blah.. Dia datang kat aku semata2 cakap kat aku "hari ni dah jumpa buah hati ke belum?" Ermm.. Aku malas nak cakap apa2.. Tu jer la modal dia sekarang.. Aptb! :(

Asben aku ambik aku dalam kul 6.15pm.. Terus pergi Carefour Puchong Utama untuk ambik kek cokelat dan kek layer pandan yang aku tempah dari kawan aku Hairiyah untuk aku bawak balik kampung.. Dan ketika aku menulis entry ni, aku masih dalam perjalanan pulang ke kampung di Johor..

Daaaaaaaaaa!

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review