Sahabat

Halaman

22 Ogos 2011

Takder Tajuk

By Dalia Hassan at Isnin, Ogos 22, 2011
 Adoi la.... aku kena cari semula mood aku untuk menulis semula entry ini... sebab... tadi dengan penuh perasaan aku menulis, tetiba jer semua hilang entah kemana... adoi la... dah ler tak save....


Assalamualaikum wbt....


Ngantok betul hari ni... pagi2 lagi dah hujan ditambah dengan kesejukan penghawa dingin yang betul2 menikam sampai ke tulang... Dah lah pagi ni aku kena pergi logistik, hantar duit untuk dihantar ke bank... adoiyai.. kalau tak pagi2 sampai opis bleh dok rilek2 dulu meregangkan kepala lutut ni... yer ar... rumah aku dengan opis bukannya dekat... jauh la jugak... huhu!

Pagi lepas pergi logistik, aku singgah tingkat lapan kejap... jumpa tuan rahman untuk mintak tandatangan dia. Masuk2 jer bilik dia, dia terus menguap...

"Apasal aku tengok muka ko jer, aku mengantuk???? Macamanalah agaknya asben ko ngadap muka ko hari2 kan?"

Wah3! pagi2 lagi dah mula nak cari gaduh dengan aku... ni tak boleh jadik ni...

"Biasa la tuan, memang asben saya kalau nampak saya mengantuk jer... pastu ajak tido sekali!"

Ha kau! amikkkk... padan muka, merah muka.... lepas dia sign audit roll tu, aku terus keluar... malas nak layan!

Yang peningnya petang aku kena menghadap dia lagi... aku bukannya apa, dia tu poyo... kuat menyakat... tengahari tadi dia kol opis aku, nak cakap dengan encik adam.. kebetulan aku yang jawab... dengan suara serius + garang (konon2nya), dia tanya aku adam pergi mana... aku jawab,
 
"manalah saya tau cik adam pergi mana... dah dia tak bagitau"

"dia balik nanti suruh dia kol saya"

"ok" aku jawab, malas....

"Dalia, ko tau tak. Diorang kat atas ni bukan panggil ko Dalia, tapi diorang panggil ko Halia! hahahaha!"
huh! kurang asam punya boss... dalam pada serius2 dia bercakap, sempat lagi nak kenakan aku!

"Dahlah tuan malas saya nak layan tuan. lantaklah diorang nak panggil saya apapun... huh!

"poyo! hahahah" aikkk??? aku pulak yang dipanggil poyo!

"tuanlah yang poyo!" sempat jugak aku kenakan dia balik sebelum aku letakkan gagang telefon...

Petang, aku kena menghadap dia lagi... adoi la... bercinta betul aku nak panjat tingkat lapan tu... lebih2 lagi kena menghadap boss aku yang poyo tu... sengal tu.. tetiba jer aku teringat tentang bunga api.. aku pon tanya la dia kot2 dia ada stok bunga api yang tak bahaya tu... terus dia call kan yana jurufoto, tanya tentang bunga api. Then dia pas tepon dia kat aku, suruh aku cakap sendiri ngan yana... yang bestnya, bila aku dah dapat borak ngan yana, siap bercerita pasal kuih raya yang aku order dengan dia... hahahah! tetiba je aku dengar suara...

"woiiii! ingat tu telefon kerajaan ker?"

hahahahha... camana aku bleh terlupa ni yang aku guna handphone boss? tapi takper lah... bukan selalu pon dapat kenakan bos... kan tuan kan? hahaha! Aku siap pass tepon tu kat encik musa plak, bagi encik musa borak ngan yana... hahah! Alaaaaaa.... sekali sekala bos bayar bil tepon tinggi, apa salahnya... kan? hehehe...






0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review