Sahabat

Halaman

06 Ogos 2011

Ramadhan 06

By Dalia Hassan at Sabtu, Ogos 06, 2011
Salam Ramadhan buat semua teman blogger...

Sepanjang Ramadhan yang telah masuk hari keenam hari ini, inilah entry pertama yang sempat aku tulis. Berniaga di bazar ramadhan selepas habis bekerja, berterawih benar2 membuatkanku keletihan.. tetapi nikmat yang tidak terdapat di bulan2 lain tidak akan aku lepaskan begitu saja... walaupun penat, kepuasan tu tak dapat aku gambarkan...

Eh??? Aku berniaga di bazar ramadhan??? aah... betullah tu... sebenarnya aku cuma memantau jualan ice blended dan beberapa jenis air yang dilakukan oleh my asben dan pekerja... kadang2 ada jugaklah aku tolong skit2 bungkus air tu... tapi, biasanya aku tolong kira duit la... hehehe masyukkkkkk....

Tadi pagi, aku sempat pergi beli 4 tin cat - 2 cat putih, dan 2 tin cat hijau... biasalah... semangat nak raya tengah berkobar2.. total habis untuk beli cat ni cuma RM264 jer... maklumlah.. bajet takder, terpaksa cat rumah sendiri... kalau nak upah orang mengecat rumah, paling murah pon rm800, itupun pakai cat yang tak berapa berkualiti... so, jimat punya pasal.... bolehlah cat sendiri... ahaks! pas pegi beli cat, pergi cari kipas angin plak... nak ganti kipas kat rumah aku tu yang dah rosak... beli kipas murah jer... RM169 + 85 upah pasang... ermmm... takperlah.. nak beli kipas mahal aku tak mampu... huhuhu! jadik la apa yang ada.... Sebelum balik, singgah kedai perabot jap... ingat nak cari katil double decker untuk ainul... tapi out of stock plak... takperlah... lain kali jer... nak pergi kedai perabot yang lain, malas la plak... 

Balik rumah, aku kepenatan, terus tertidur kat atas buai... kul 4 lebih baru terjaga... sib baik sebelum tidur td aku sempat zohor...  jadi takderlah kelam kabut sangat... pas masak, aku kuar pergi bengkel ekzos untuk betulkan ekzos persona aku yang ada masalah sikit. Dekat kul 6.30pm baru siap.. then aku terus ke bazar tolong my asben berniaga... heheheheh!


Alia : Semenjak dua menjak ni aku makin renggang dengan my good friend, T~Ni... entahlah.. tapi, aku dapat kawan baik baru pulak, Yana... tak tau kenapa, aku rasa senang berkawan rapat dengan Yana ni padahal masa awal2 kenal dia dulu aku tak berapa suka dengan dia... tup2 sekarang kami jadi geng kamcing, berkongsi segala cerita dan masalah.... hehehe... takperlah... ada masa nanti aku akan kenalkan yana ni kat blog aku ni.....

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review