Sahabat

Halaman

12 November 2019

Mile 36 Lodge : Willie's Cottage

By Dalia Hassan at Selasa, November 12, 2019

Assalamualaikum wbt

Di Kundasang kami menetap di Mile 36 Lodge.. kami ambil rumah cottage, so memang sesuai la dengan keluarga besar kami.

Pemandangan dari tingkat bawah penginapan kami.. waktu ni Akinabalu segan dan tidak menampakkan wajahnya. Masa kami sampai tu pula, hujan lebat. Memang berkabus je sepanjang petang tu.


Barbeque kami buat petang.. malam memang plan nak rehat je... Cottage yang kami duduk memang ada sediakan tempat untuk ber barbeque. 

Makan2 sambil menikmati pemandangan 

Petang tu view terbuka sekejap je dalam 2 3 minit sebelum tertutup semula dengan kabus. Terpegun tengok keindahan alam yang Allah ciptakan. Cantik sangat! 

Keesokan harinya... mentari mula menampakkan wajahnya.  


View dari bilik aku... 

Pagi ni dah nampak Akinabalu sepenuhnya... Kabus dah berlalu pergi...

Indah

Sebelum tinggalkan penginapan, gambar kenang-kenangan dulu.
Dengan mak...

Mak, abah ngan adik aku, Azhar.

Anak dara aku, Ainul Mardhiah Suhaimi. 

Amboi mak.
Bagaikan burung terbang bebas di angkasa...
Sambil menikmati keindahan alam.

Krik krikk 

Dia lagi...
Aku lagi... 😂



Kak Ani a.k.a Mak Jemah (kakak aku daaaa)









Wajah kesayangan hamba






Adik ipar aku (isteri Azhar) .. ni la cottage yang aku duduk.. ni kiraya kat tingkas atas...

Ok. Next.

Gambar Willie's Cottage sumber dari Pakcik Google ~ Rumah ni la yang kami duduk masa kat sana...

Dari luar tingkat bawah... 




Tingkat atas... (pintu masuk)

Tandas tingkat atas.

Dapur

Tingkat atas.. tu ruang untuk turun tangga (mula2 sampai aku tak perasan pun ada tangga kat situ sebab dia letak penutup, jadi nampak macam lantai biasa)

Bilik atas.. Ni bilik yang mak abah n abang aku duduk...

Bilik bawah ... bilik ni Long aku, laki dia n adik lelaki aku ngan bini dia yang dok sini

pemandangan dari luar... depan tu tempat bakar membakar... untuk barbeque

Ni bilik yang aku ngan kak ani duduk... katil dua tingkat tu anak aku n anak2 kak ani..

Dapur masak






Ok. Tu jer nak cerita tentang penginapan kami masa di Kundasang...


0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review