Sahabat

Halaman

17 September 2019

Pemberian Dari Mekah

By Dalia Hassan at Selasa, September 17, 2019
Assalamualaikum wbt...

Hari ni kak Sariha start keje setelah cuti lama untuk menunaikan haji. Excited bila tengok dia, Alhamdulillah dia sihat masa kat sana walaupun dia pergi sendirian tanpa ditemani ahli keluarga. Macam2 dengar dia bercerita pengalaman dia kat sana, seronok sangat. Aku berharap satu masa nanti kalau ada rezeki lebih aku nak pergi sana jugak.. teringin sangat. Mesti tenang..

Pagi tadi dia bagi kurma dan kismis, air zamzam, coklat yg dia bawak dari sana. Selain tu ada jugalah dia bawak kuih2 dan makanan lain, nasib baiklah aku ni tengah berdiet. Kalau tak memang aku la yang paling banyak makan. Pastu dia suruh pilih sejadah, mana yang berkenan tu. Aku pun pilih warna pink purple... sesuai dengan tirai ngan alas katil aku yg warna pink purple jugak.

Petang sebelum aku balik, tetiba dia panggil aku then bagi jubah kat aku. Dia kata jubah ni tanda terima kasih sebab banyak bantu dia buat kerja selama ni. Alamak! Aku tolong dia bukan minta balasan pun. Ikhlas. Tapi, bak kata orang tua-tua, tak baik menolak pemberian orang. So aku terima la jubah tu dengan hati terbuka.

Malam ni masa tengah guling2 kat rumah, tetiba teringat jubah yang dia bagi tu. Aku pun ambik and... wowwwww!!! Cantiknya jubah niii! Excited giler. Tak sangka pulak jubah ala2 mak datin yang dia beri kat aku. Mesti mahal ni. Syukur Alhamdulillah. Boleh la aku pakai jubah ni bila ada majlis2 tertentu. Nak pakai pegi kerja, sayang...

Nampak tak? Saja buat love tu sebab nak tunjuk batu2 kat tangan tu. Selendang tu pun dapat sekali pakej dengan jubah.

Ni sejadah yang dia bagi. Agak tebal dan berat juga walau saiznya kecil dari biasa..

Dalia : Tetiba sis rasa terharu. Ada jugak orang yang sayang sis. Iskkkkk!

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review