Sahabat

Halaman

27 Oktober 2011

Hari Ini : 27 Oktober 2011

By Dalia Hassan at Khamis, Oktober 27, 2011
Assalamualaikum semua.....

Hari ni memang hari kemalasan buat aku... apa taknya, Selasa ngan Rabu pergi bercuti ke Melaka, Khamis dah kena kerja... badan rasa sakit2, tapi terpaksa jugalah aku ke opis.. kalau ikutkan, hari ni aku dah start latihan sukan kat puchong selama dua minggu, tapi aku dan linie tarik diri saat akhir walaupun semboyan dah keluar dan nama kami tersenarai... nak tau tak kenapa aku tarik diri? sebabnya, aku tak larat la nak berlatih dari pagi sampai petang kat tengah2 padang sekolah tu.. dua minggu pulak tu... aku lebih rela bermain badminton kat dewan tu setiap hari daripada aku berhujan berpanas kat tengah2 padang tu.. hahaha! poyo aku kan? lantaklah...

Sampai jer perkarangan IPD dan parking kereta, aku jalan kat tepi opis aku dan tetiba aku terpandangkan pokok cili yang aku tanam kat tepi tu... masa mula2 tanam, aku ingatkan dah tak ada harapan pokok cili tu nak hidup sebab separuh dari pokok tu layu... tapi mungkin sebab setiap petang aku akan membelai pokok cili tu, ahirnya pagi tadi aku tengok pokok cili tu mengeluarkan bunga... spontan, aku cakap ngan pokok cili yang ngah berbunga tu "ermm! perkembangan bagus... macam ni laaaaaa" sekali toleh2 tengok ada sorang anggota polis ngah sengeh2 kat aku... adoi la weh... malunya.. mesti dia ingat otak aku ni dah senget, cakap ngan pokok... apa pun tak bleh! lantaklah... haishhhhhh!

Oh ya... sebenarnya aku ada terminat kat sorang mamat ni... suka2 jer nak cari daya penarik kat tempat kerja aku ni supaya aku lebih rajin untuk datang bekerja... wah! tak sedar diri betul aku ni walaupun dah ada anak... hahaha! Setiap hari aku akan tunggu dia lalu depan opis aku... sajer jer nak bagi motivasi kat diri sendiri supaya aku tak tertidur kat opis... no more than that, hopefully... hehhehe... tiba2 pulak hari ni mamat tu boleh singgah kat opis aku, dan sempat juga la berbual skit dengan dia... linie yang tau aku minat kat mamat tu, sempat bagi isyarat kat aku... hahaha.. isyarat mengusik la, apa lagi... dengan happynya aku mengupdate status facebook aku...



Ramai juga kawanku yang mengusik, tapi aku tak ambil kisah sebab aku tau diorang tau yang aku tak serius, sekadar suka2 jer... kadang2 angin miang tu datang juga, tapi sekadar gurauan jer... untuk pengetahuan korang, aku sayang gila kat encik asben aku tu... susah nak cari asben macam dia... tapi dia pun tau dah perangai aku camana, sebab tu dia tak kisah sangat... dia tau aku tau limit aku kat mana... dan, aku rajin bercerita kat dia apa2 yang berlaku kat opis... dia pun tau aku ada abang angkat a.k.a my good friend, T~Ni.... malah dia pun pernah jumpa ngan my good friend ni... Eh... cerita pasal my good friend ni, gara2 status facebook aku yang kat atas ni, dia merajuk dengan aku... hahaha!

"Erm.. Dgr citer dah ada kekasih hati br skrg kat ipd.." nak gelak bila aku baca mesej dari dia.. aku memang rapat ngan kawan baikku nan seorang ni, tapi takkan la aku tak bleh rapat dengan orang lain jugak, kan?
Bila aku bagitau dia yang dia tetap kawan terbaik aku kat ipd, dia balas dengan nada merajuk..
"Eleh.. Xyah la..Kan dah bersemangat dtg keje skrg.. Pg td kan dah berbual" hahaaha! kelakarlah... dia rujuk pada ayat yang aku komen kat status aku tu... aku kata saja nak cari daya penarik kat tempat keje, supaya aku lebih rajin nak datang kerja... tapi tak sangka plak my good friend ni merajuk... dia tak tau, yang aku lebih2 bersemangat lagi kalau dapat berborak dengan dia... (wah! kontroversi ni) tapi memang betul... dari aku kenal dan rapat dengan dia sejak januari lepas, sampai sekarang, aku sayaaaaannnnnggggg sangat kat dia... sayang seorang rakan kepada rakannya... tak lebih dari tu... tapi aku memang perasan, sejak aku kecil dulu, dari aku sekolah rendah sampai ke universiti, kawan2 terbaikku semuanya lelaki... kenapa? agaknya sebab diorang tak banyak songeh kot... dan yang lebih penting, kalau bergaduh mesti aku yang menang.... hahahaha! i like~

Okaylah.... masa untuk tidur...... ZZzzzzzzzzzzzz......

2 comments:

shahazrin berkata...

wah2.... saper tu.... i kenal ker???

Dalia Hassan berkata...

ko kenal kot... hahaha!

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review