Sahabat

Halaman

27 Julai 2011

Rakaman Nona Raya Untuk TV3

By Dalia Hassan at Rabu, Julai 27, 2011
Assalamualaikum wbt...
Hari ni aku keje sampai kul 1pm jer.. Then aku bergegas balik segamat.. Semuanya sebab aku nak tengok diorang buat rakaman program Nona untuk tayangan hari raya nanti. Rakaman di buat dirumah Mak Long aku di Kg. Kuing Patah, Buloh Kasap Segamat.
Untuk pengetahuan korang, Mak Long aku tu mak kepada bekas pengacara Nona suatu masa dulu.. Normala Shamsudin.. Arwah ayah dia, pakcik Shamsudin tu abang mak aku.. Senang cerita, aku dengan kak Mala tu sepupu la.. Memang dari kecik kami rapat... Aku sayang sangat kat sepupu aku nan seorang tu. Walaupun pernah hidup dalam dunia glamour, tapi dia tak pernah sombong diri. Serius! Langsung tak pernah! Malah, kalau lama kitorang sepupu sepapat tak sempat nak berjumpa, mesti dia akan kirimkan salam melalui makcik2 saudara kitorang.. Kadang2 kitorg yang termalu sendiri sebab dia yang ingat kat kita, tapi kita tak ingat kat dia..
Husband kak Mala, Dato' Seri Azmi Khalid pon sangat sempoi... Berborak dengan kitorang kat bawah pokok sambil bakar lemang... Selamba jer.. Aku tak biasa sangat dengan dato' ni, tapi mak aku memang kamcing dengan dia sejak dia mula2 kawin dengan kak mala dulu.. Bak kata mak pulak, geng mak dok dapur sama2 tumbuk sambal belacan... Dia tak kisah pun dengan status Dato' Seri dia.. Tadi pun dia yang tumbuk sambal untuk colek dengan buah kedondong... Nyum nyum..
Owh! Berbalik pada rakaman nona tadi.. Sebenarnya aku tak terlibat pon dengan shooting tu.. Lagipun aku dah cakap awal2 dengan Mak Long aku yang aku tak nak dok depan kamera.. Aku cuma nak tengok macamana diorang shooting jer untuk aku update blog aku yang dah lama takder bahan untuk aku tulis.. Aku terlewat sikit sampai untuk ambik gambar ketika rakaman part mak aku.. Terlepas aku. Tapi kelakar jugak bila dengar mak aku cerita tadi, masa tengah berborak dengan Vaneeda dan Kak Mala pasal rendang Mak Lang (Mak Lang tu mak aku la) depan kamera, tiba2 telefon mak aku berbunyi, abah aku telefon... Mak pon selamba je jawab.. Puas kena gelak dengan krew TV3 yang lain... Yang bestnya, semua krew tv3 tu panggil mak aku Mak Lang... Termasuk Vaneeda pon panggil mak, Mak Lang..
Malam, sebelum balik, aku melepak dengan kak Vaneeda dan krew tv3 yang lain kat bawah rumah.. Best la diorang.. Kak Vee cantik.. Tak sangka umur dia dah 38.. Aku tak caya.. Dia siap tunjukkan lesen memandu dia kat aku lagi... Baru aku percaya.. Lama aku borak ngan dia.. Siap mintak petua kecantikan lagi... Mcm2 cerita la yang keluar.. Krew tv3 yang lain pon best. Diorang siap amik no tepon aku lagi, termasuk kak Vee.. Haha! Aku jer yang sampai terlupa nak amik no tepon diorang.. Tapi takperlah.. Yang penting, kita enjoy!

Alia : ni je la gambar yang aku masukkan dulu...sorry la x berapa clear coz guna camera bb... Nanti ada masa aku masukkan gambar yang ada dalam kamera aku.. Tungguuuuuu!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review