Sahabat

Halaman

05 Julai 2011

Hari ini : 5 Julai 2011

By Dalia Hassan at Selasa, Julai 05, 2011
Assalamualaikum...

Erm... Hari ni agak sedikit bosan sebenarnya.. Tak tau la kenapa.. Walaupun zahirnya aku nampak ceria, tapi hati aku hanya Tuhan je yang tahu.. Biarlah aku simpan dalam hati jer.. Mungkin tak semua perkara aku boleh kongsikan kat sini..

Seawal jam 10pagi kami dipanggil untuk roll call di tingkat 9.. Biasalah, masalah dalaman yang melibatkan cawangan trafik.. Ponteng, mc, datang lambat, datang cepat (eh! tu aku..) dan macam2 lagi lah.. Diorang siap perli aku yang selalu datang awal.. Aishh.. Ada aku kisah? Yang penting aku tak perlu mengadap trafik jem kalau keluar lambat.. Lagipun udara pagi betul2 dapat menyegarkan mata aku ni.. Betulllll! Kalau tak caya cuba korang buat.. 6.20am dah kuar dari rumah untuk pergi kerja.. Aku dah terbiasa. Dah jadi rutin datang awal. Kalau keluar rumah kul 6.30am tu pun aku dah rasa lewat.. Padahal kalau ikutkan 25minit sampai opis dah.. Tapi aku suka..


Aipppp.. Melalut pulak dah.. Ok2 sambung cerita pasal roll call tadi.. Sebenarnya aku bukannya fokus sangat, sebab asyik kena kacau dengan anggota2 trafik yang dok kat belakang aku.. Bengong betul diorang ni... Takder kerja lain agaknya.. Kopral Adam yang dok sebelah aku pun bengong.. Ada jer idea dia nak buat lawak... Tu yang aku ngan Linie asyik gelak jer, padahal ASP Ramzi (SIO) betul2 dok berdepan ngan kitorang.. Nasib baik tak kena sound dengan dia.. Abis roll call dalam kul 12.30pm..

Tengahari aku tak kuar makan pun, cuma makan meggi rendam jer kat opis.. Dalam kul 3pm ain ajak pegi makan, lapar katanya.. Akupun lapar sebenarnya.. So aku, ain ngan kak wani pergi melepak kat gerai bawah berek tu.. Makan cucur udang sambil melepak2. Ain order sup meggi.. Akupun tumpang sekaki la.. Hehe.. Pas makan, otw balik opis, singgah enquiry trafik jap, malangnya terserempak ngan Sarjan Musa plak. Adussss.. Dia macam biasalah, kalau jumpa aku mesti nak menyakat, menyakat dan menyakat! Aku geram, sempat jugak aku sound dia.. "Encik pernah dengar tak Sarjan kena makan selipar jepun?" Hahaha! Spontan je ayat tu keluar dari mulut aku. Gelak besar dia.. Padan muka...

Sampai jer opis, biasa ar.. Borak2 jap sambil tangan buat kerja. Linie bagitau yang tadi ASP Ramzi dengan Tuan Rahman (Baim Wong) datang opis.. Fuhhhh! Nasib baik masa diorang datang aku takder.. Tak lama jer pastu aku dapat satu sms dari Baim Wong..

"Ada mana" dia tanya..

"Opis" aku balas, malas..

"buntut..tadi aku pegi opis hg takde.g mkn kan" hamboi3... Sedap dia jer membuntutkan aku.. Ermm.. memang betul pun aku pegi makan, tapi masa dia sms aku mmg aku dah ada dalam opis.. Betul tuan... tak tipuuuuu... Burrrrpppp! hehehe...

"Hahaha! Lapar lah... Tengahari td makan megi jer... Tu yg pegi makan tu.. ;) naper? Rindu kat sy ke" haha! Sajer jer aku menyakat dia..

"tadi kata kat opis.."

"Yer ar masa sms td mmg ada kat opis.. La ni ada kt tkt 8.. Mengacau.." saja bagitau dia aku ada kat tingkat 8 walaupun aku tau yang dia tau aku ada kat sini, sebab masa otw pergi tingkat 8 tadi aku terserempak dengan dia tengah tengok tahanan satu kes pecah rumah...

"Uwekkk" hahaha! Sempat jugak dia balas tu..

"Nape? Nak muntah ker? Haha! Sila ke tandas yg berdekatan ye klu nak muntah... Jgn muntah sepah2"

Sebenarnya, serius aku rasa selesa dengan bos aku yang sorang ni. Boleh diajak bergurau, tak macam bos2 yang lain.. Tapi bak kata Faizah pulak, aku jer yang berani bergurau senda dengan bos macam tu.. Diorang semua tak berani... Cuma kalau mood dia tak ok, memang aku malas nak tegur la.. Lain dengan my good friend, T~Ni yang sentiasa senyum memanjang... Oh. Tadi aku terserempak dengan T~Ni, tapi tak tegur pun. Malas. Tengah kecik hati dengan dia ni.. Huh! ~Sambil memalingkan muka~


Petang, aku ngan kak wani pergi joging kat kompleks sukan MPSJ.. Saja mengeluarkan peluh, lagipun lama dah tak bersukan... Kul 6.30pm aku gerak balik rumah....

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review