Sahabat

Halaman

09 Disember 2015

Rehabilitasi : Cemburu

By Dalia Hassan at Rabu, Disember 09, 2015

Hari ini aku lihat kau begitu gembira. Berbual - bual dengan rakan hingga mungkin tidak peduli aku masih di sisi. Tidak mengapa, mungkin kau jarang bersua mereka, mungkin kerna itu kau gembira tidak ingat dunia.

Cuma, mengapa aku lihat kau gembira berlebihan terutamanya apabila adanya dia? Ya, aku tahu dia rakan, dia pembantu ditempat kerja. Cuma mengapa kau sering ketawa lebih apabila dia sering ada? Kau dan dia, punya apa-apa?

Mungkin kau kata itu ilusi aku. Mungkin kau kata itu mainan hati cemburu aku. Aku cemburu apabila aku rasa kau lebih layak buat dia dan ada manusia yang boleh buat kau gembira, selain aku yang kononnya kata akan sentiasa membahagia.

Aku tahu dia lebih sempurna.
Maaf aku jadi sentiasa kurang, aku dah cuba.


The Faiz Ibrahim


0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review