Sahabat

Halaman

21 Oktober 2014

Jeruk Mangga Asam Boi

By Dalia Hassan at Selasa, Oktober 21, 2014
Assalamualaikum wbt...

Susah kan bila hari hari kita dihantui oleh bayangan jeruk mangga asam boi.. bukak facebook tengok gambar JMAB ni di merata rata tempat. Kalau kat news feed tu toksah cakaplah.. dari atas sampai kebawah rata2 dok bercerita pasal JMAB ni..  memang dah jadi viral...

Aku? Tak payah cakaplah. Berapa kali telan air liur. Ngences! Malam2 sebelum tidur, aku telan air liur. Kat opis, asal teringat je, aku telan air liur.. dalam kereta pun sama.. hahaha parah!

Hari ni abis keje, pergi main badminton kejap pastu gerak balik. Tapi sepanjang jalan dalam kereta aku dok teringat je pasal JMAB ni.. dan.. dalam keadaan jalan jem hujan lebat aku terus ke econsave untuk beli apa yang perlu.. memang aku tak tahan dah menanggung rasa mengidam yang teramat.. hahaha! poyo! 

Dan inilah hasilnya....

3 jenis mangga aku beli.. saja nak try mana yang lebih sedap...
bahan2 nya... cili dengan asam boi tu jangan pulak masukkan semua.. ada pulak yang keluar masuk tandas nanti.. hehee! (alamak! lupa nak ambik gambar gula)
sebelum digaul...
setelah digaul...
      siap sudah JMAB aku... dah siap2 asingkan masuk bekas... ok. simpan dalam peti ais, dah sejuk nanti aku bedal.. ngeeeeeee!


Ermmmm.. oleh sebab stok asam boi masih banyak lagi, aku plan lepas ni nak try buat jeruk epal asam boi pulak la.. mesti sedap.. hehehe!

2 comments:

ieda berkata...

sedapnya kak... meleleh dah air liur ni... nak sikit!!

suzie berkata...

dapnyaaaaaaaaaaa! nyum nyum!

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review