Sahabat

Halaman

26 September 2013

Sumber Inspirasi @ Daya Penarik

By Dalia Hassan at Khamis, September 26, 2013

Ermmm... entah apa2 entry aku ni kan?  tetiba je rasa macam nak share sesuatu kat sini tentang sumber inspirasi ataupun dengan kata lain 'daya penarik' supaya aku sentiasa rajin dan bersemangat untuk ke sekolah / kolej / opis...

Dulu masa zaman2 sekolah, aku minat kat sorang cikgu ni... sebenarnya bukan aku je, tapi ramai kawan2 aku pun minat sama kat cikgu ni.. kiranya cikgu ni la daya penarik dan sumber inspirasi kami untuk rajin ke sekolah.. kalau tak, mesti tak bersemangat je datang sekolah kan.. tapi entah kat mana silapnya, minat kat cikgu lain tapi cikgu lain pulak yang sangkut... ya Allah.. nasib baikla lepas SPM aku dapat sambung belajar, kalau tak mesti mak aku suruh kawin dengan cikgu tu yang belum apa2 dah sibuk panggil mak aku 'bonda'.. eweeekkkk!

Masa study kat uitm pulak, daya penarik aku untuk datang ke kelas adalah classmate aku sendiri... entah kenapa aku rasa sejukkkkk je mata kalau tengok dia... baik budi bahasa, bijak, islamik, dan macam2 la lagi... aku rajin datang kelas sebab dia la... walaupun ada beberapa semester yang aku tak dapat sekelas dengan dia (kalau tak silap aku masa part 3-4 sebab dia amik bahasa arab, aku amik mandarin) tapi aku akan tetap rajin ke kelas dengan harapan dapat selisih dengan dia... poyo tak? Memang poyo kan... tapi yang peliknya, walaupun aku suka dia tapi tak bermakna aku simpan rasa dengan dia... betullll tak tipu... dia cuma satu alasan yang aku cuba cipta untuk aku merajinkan diri ke kelas dan menjadikan dia sebagai daya penarik @ sumber inspirasi... buktinya... menjelang tahun akhir, aku dengan sedaya upaya cuba merekemenkan dia dengan sorang lagi kawan aku yang aku fikir sesuai dengan dia.. seorang yang lemah lembut, dan penuh wajah keibuan... (eh.. dengan roomate aku pun aku pernah try nak kenen2kan diorg tapi tak menjadi)

Dan sekarang.... jeng jeng jeng! Walaupun dah berkahwin, tabiat lama masih tak hilang lagi dalam diri... yer la.. bukan betul2 pun kan.. suka2 je untuk bagi kita bersemangat sikit datang kerja... kalau tak bosan gak kan?

Kat opis ni, aku memang ada sorang yang bertindak sebagai daya penarik aku untuk rajin datang kerja.... sejak awal dulu memang dia la satu2nya daya penarik aku dan aku tak pernah ubah lagi setakat ni.. siapa??? Biarlah rahsia dan terus menjadi rahsia... my bff Linie pun tak pernah tau dan aku tak akan mungkin bagitau... biarlah tanggapan diorang silap asalkan ianya kekal tersimpul rapi dalam hati... *wink*

#sekurang2nya aku masih boleh perhatikan dia dari jauh, boleh bergurau dan bertegur sapa macam biasa dengan dia... kalaulah dia dapat tau, mau aku mintak transfer sebab malu! Hahahahha

#dengan encik asben aku selalu bercerita pasal daya penarik  @ sumber inspirasi aku ni... tapi encik asben macam takder perasaan jer, bukannya nak jeles! Adei...

Daaaaaaaaaaaaaaa!

1 comments:

Unknown berkata...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review