Sahabat

Halaman

12 Disember 2009

Terkenang Semasa Dahulu Part 1 : Saat Kelahiran

By Dalia Hassan at Sabtu, Disember 12, 2009
Sebenarnya tak banyak sangat yang aku ingat tentang zaman kanak2 aku ni... lagipun tak ada yang menarik pun untuk aku ceritakan, tapi kadang2 kenangan lama tu kalau diingatkan semula akan menjadi kenangan terindah yang tak ternilai harganya...

Mak aku pernah bagitau, dalam ramai-ramai anak (enam orang adik beradik dan aku anak keempat), paling susah adalah ketika melahirkan aku (yang lahir pada tanggal 23.9.1980@5.10am). Ketika tu mak bertarung nyawa dan selepas aku selamat dilahirkan di rumah, mak dikejarkan ke hospital kerana darah tak henti2 keluar. Kata abah, mak bernasib baik kerana dibawa cepat ke hospital untuk menerima rawatan dan menurut doktor yang merawat mak ketika itu, nyawa mak dalam bahaya jika terlewat walau lima minit pun...

Ya Allah! Sesungguhnya aku sangat bersyukur kerana aku sempat mengenali mak sehingga kini dan walaupun aku tidak menunjukkan atau meluahkan perasaan sayang, hakikatnya aku terlalu sayangkannya! Begitu juga abah... aku sangat sayang kedua2 insan ini kerana tanpa kasih sayang keduanya takkan adanya aku dan adik beradik aku yang lain kedunia ini. Ya Allah Ya Tuhanku... kau panjangkanlah umur kedua ibu bapaku dan berilah kesihatan yang baik kepada mereka. Sesungguhnya aku sangat menyayangi mereka Ya Allah... Kabulkanlah permintaanku. Amin Ya Rabbal Alamin....

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review