Sahabat

Halaman

30 Mac 2019

Aku Eksiden!

By Dalia Hassan at Sabtu, Mac 30, 2019

Assalamualaikum wbt...

Alkisah...

Aku balik dari training bola tampar kat IPD... entah apa malang nasib aku, dah tak jauh sangat dari rumah boleh pulak aku eksiden. Mungkin salah aku la sebab tak berhati-hati masa nak keluar simpang, tapi penunggang moto satu lagi tu pun pada aku salah jugak sebab tak matikan signal motor dia... so mati-mati la aku ingatkan dia nak masuk simpang yang aku keluar tu.

Apalagi... bila aku keluar simpang dan dia jalan terus (aku ingat dia nak masuk simpang tu), maka berlakulah pertembungan antara aku dengan dia dimana motor dia telah menghentam motor aku sekaligus menghentam kaki aku yang sangat berharga ini. Nak menangis rasa sebab tinggal berapa hari je lagi nak hari pertandingan bola tampar.




Bila dah bertembung tu, motor aku still gagah berdiri... tak jatuh pun... motor orang yang langgar aku tu yang jatuh. Tapi masa tu aku dah rasa kaki aku sakit semacam. Aku kedepankan motor skit dan aku turun dari motor. Sah! Kaki aku membengkak dan aku terus terduduk kat atas tanah. Ada sorang budak tu datang kat aku, dan dia mintak nombor telefon asben aku untuk bagitahu yang aku eksiden. Masa ni otak aku jem. Dia tak tau ke aku kat Subang ni sorang-sorang? Aduh. Sensitif betul.




Aku cakap kat budak tu, takper nanti akak call kawan akak. Kebetulan sangat masa kejadian tu Tuan Que ada kat area situ jugak. Dengan dia lah aku mintak tolong dan dia la yang uruskan semua, panggil kawan dia untuk simpankan motor aku dan dialah juga yang bawa aku pergi klinik. Lepas pergi klinik, aku kena pergi hospital untuk buat xray, kalau ikutkan Tuan Que nak hantar aku tapi aku rasa macam banyak sangat menyusahkan dia, so aku mintak bantuan Sue Senget untuk hantar aku ke hospital Sungai Buloh.








Settle semua dah malam jugakla... rasa menyesal jugak sebab tak gunakan medical card aku dan pergi ke hospital swasta, tapi bila fikirkan yang aku mesti warded untuk claim insurans, aku lupakan je hasrat tu memandangkan game bola tampar dah dekat.


Esoknya, baru la aku bagitau asben aku yang aku eksiden.... teruk gak la aku kena bebel sebab tak bagitahu dia awal-awal. hahaha.. aku bukan apa... aku taknak dia risau... bila Doktor kata kaki aku tak patah atau retak, barulah aku bagitahu dia. Okla tu...

Kan?

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review