Sahabat

Halaman

16 Januari 2014

Bengang

By Dalia Hassan at Khamis, Januari 16, 2014
Assalamualaikum wbt....

Semalam pagi pagi lagi aku dah rasa tak sedap badan. Seram sejuk je seluruh badan tapi gagahkan diri juga datang kerja.. masuk tengahari rasa macam lagi teruk tapi lepas telan panadol 2 biji rasa lega skit walaupun gegaran kat kepala masih terasa..

Dalam pukul 4 lebih budak atas bagitau yang nama aku dengan kak wani naik untuk pergi majlis malam ni. Sebenarnya majlis tu memang aku ingatkan malam semalam, so memang aku dah standby nak pergi walaupun tak ada siapa yang ajak aku pegi. Majlis agama rugi kalau tak datang. Cuma masalahnya pengasuh anak aku cuma free rabu malam jer, khamis malam dia sibuk dengan bisnes dia tu, selalu tak ada kat rumah. Takkan aku nak mintak asben aku cuti lagi untuk jaga anak2. Dah banyak kali dah dia berkorban tolong jaga anak kalau pengasuh tak ada...

Yang buat aku berangin, sebelum tu aku dah curi2 dengar budak atas call kak sariha tanya nak suruh siapa pergi majlis tu sebab kebanyakannya kena bertugas kat Batu Caves sempena Thaipusam. So kak Sariha kata suruh je budak2 perempuan yang kat atas tu selain yang ada masalah anak2. Aku dengar jer tapi lepas tu memang aku tunggu siapa yang nama naik. Aku saja nak tengok sebab kalau sebelum2 ni pun kalau ada keluar nama memang akan naik nama orang yang sama seolah yang lain lain tu tak wujud.

Masa aku tau nama aku naik, aku masih cool lagi. Tapi aku mintak diorang senarai nama mereka2 yang berkenaan. Sah. Aku, kak wani, iema, zul, dan syikin. Selamba aku jawab dalam group whatsapp:

"Bagus... org yg sama je kalau ada apa2 aktiviti"

Lantaklah diorang nak cakap apa pun..

Apasal nama faizah yang bujang tu tak naik? Takut sebab faizah garang? Setahu aku faizah tu jenis tak kisah. Dia ok jer cuma asalkan jangan buat hal dengan dia.. 

Apasal nama As yang rumah dekat dengan opis tak naik? Padahal dia tak ada komitmen kalau balik lewat pun, lagipun dia duduk dengan parent dia. Tak perlu masak... tak perlu jaga anak...

Apasal nama Niza tak naik? Walhal dia buat bisnes sampai tengah malam kat luar hari hari boleh jer? Tak ada masalah anak pun sebab mak dia dok sekali dengan dia... takkan suruh datang majlis agama tiba tiba pulak ada masalah anak? Tak faham aku.. bak kata zul pulak, "aik?? Malam tadi dia ajak saya pergi dengar talk, boleh jer dia keluar malam.. tapi sy x dpt pegi.. rabun malam... " 

Tapi....

Kak wani yang ada anak empat, yang balik sekolah petang perlu dijemput.. tu yang kena hadir..

Zul yang rabun malam... memang dari dulu lagi memang kami tahu dia rabun malam... tu yang kena hadir..

Aku pulak si Ainul balik sekolah transport terus hantar ke rumah.. kalau aku tak sampai rumah lagi takkan dia nak duduk luar sebab pintu berkunci... nak suruh dia dok taska, taska pun tak bagi ambik lewat. Maklumlah orang bisnes malam... busy..

Sebenarnya aku.. tak kira apa aktiviti pun.. majlis agama ke.. majlis perasmian ker... sukan ker... bla bla bla ker.. aku dengan rela hati akan pergi asalkan tak ada apa halangan. Tak payah keluarkan nama dalam semboyan pun, aku rela pergi. Paling aku bengang bila nama orang yang call kak sariha tanya nak masukkan nama siapa, tapi nama dia sendiri tak ada dalam senarai. Mau aku tak hangin satu badan! Bak kata Sarjan Singh pada Kopral Adam : "Selama saya kat sini, first time saya tengok Dalia marah"

#Harap yang berkenaan tu baca apa yang aku luahkan. Mohon terasa.Ikutkan hati banyak lagi aku nak tulis ni, bagi pihak kawan2. Tapi takpe. 

Simpan dulu.#

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review