Sahabat

Halaman

19 April 2014

Ketupat Palas Dan Rendang (RIKOBEI)

By Dalia Hassan at Sabtu, April 19, 2014
Selasa lepas aku and the gang buat tempahan ketupat palas dan rendang kat Jutawan Ketupat. JK ni kakak ipar kepada rakan blogger, Shahazrin yang juga rakan sekerja aku...
Terliur dengan gambar ketupat palas dan rendang, oleh itu aku yang tengah dalam tempoh berdiet ni (konon) terpaksalah langgar pantang... bukan apa... orang tua2 kata kalau kita teringin nak makan apa2 yg berkaitan dengan beras / pulut ni, nak taknak kita mesti kena makan juga, takut kempunan nanti (baik punya alasan).
Tempahan dibuat, tempoh diberi 3 hari dan kebetulan jatuh pada hari Jumaat iaitu hari mak buat minor surgery kat Hospital Pantai, Melaka... sedang eloklah tu.. boleh makan beramai ramai dengan family... mesti bertambah lagi selera...
Yang kelakarnya, masing2 macam dah lama tak makan... berebut rebut lebih lebih lagi anak2 buah aku yang ramai tu.. ketupat yang moist, rendang yang sedap, memang sangat berbaloi... menyesal pulak aku beli sikit... yang paling kesian adik bongsu aku yang sampai lewat, dapat merasa seketul je ketupat tu... jadilah kan, asalkan dapat.. jangan kempunan sudah...
Kepada kawan2 yang teringin nak makan ketupat palas dan rendang ni, bolehlah order kat Jutawan Ketupat. Bila-bila aje.. mana-mana aje... tak payah nak tunggu hari raya.. memang terbaik!
Alia : teringin nak makan ikan patin tempoyak pulak la... lalallalalalala.... (diet la sangat!)


0 comments:

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review