Sahabat

Halaman

13 Februari 2011

Tukarkan Lemak Anda Menjadi Duit!

By Dalia Hassan at Ahad, Februari 13, 2011



rxlite worldwellnessDi kala ini dengan peningkatan kos sara hidup yang semakin meninggi ramai yang cuba mempelbagaikan sumber pendapatan. Baik pegawai tinggi sampailah ke suri rumah. Baik lulusan university sampailah kepada operator kilang. Tetapi semua maklum dengan bekerja makan gaji kita tiada kuasa untuk menambah pendapatan kita sendiri. Kalau tak percaya, besok pergi jumpa boss cakap dengan dia "Boss, saya ni dah kerja hampir 5 tahun. Rajin pun rajin. Punch card pun tak pernah merah. Kalau boleh start bulan depan naikkan gaji saya jari RM3000 ok?". Agak-agak apa jawapan yang anda bakal terima?
Jadi dek kerana itu masing-masing cuba berniaga. Tapi berniaga bukanlah satu profession yang sangat mudah. Modal yang besar dan risiko yang tinggi malah menuntut pengorbanan yang sangat besar disamping ilmu dan pengetahuan dalam selok belok perniagaan. Apakah corak perniagaan yang paling rendah modal dan paling minimum risikonya?
Untuk berniaga dan memastikan pulangan yang maksimum kita memerlukan sistem yang effisyen dan disokong dengan produk yang berkualiti. Itulah yang membezakan peniaga burger di tepi jalan dengan restoran franchais. Mereka hanya sekadar bekerja sendiri (self-employee) dan bukan lagi dalam kategori usahawan (business). Untuk menjadi usahawan anda perlu mempunyai sebuah syarikat besar dengan puluhan malah ratusan kakitangan bawahan untuk menguruskan perniagaan anda.
Bekerja makan gaji (Employee), anda hanya akan dapat separuh dari usaha anda. Tak percaya? Jika anda bekerja di company A adakah anda layak menerima gaji RM2000 sebulan jika majikan anda merasakan anda tidak mampu membawa keuntungan lebih dari RM2000 sebulan kepada pihak syarikat? Sudah tentu tidak bukan?
Bekerja sendiri (Self Employed) beerti anda layak terima 100% dari usaha anda. Sama seperti peniaga stall burger tadi. Bukak kedai, ada income. Kena time cuti, sakit, nak balik kampung, kena tutup kedai, maka tiadalah income.
Usahawan (Businessman) pula sangat berbeza. Pendapatannya mampu mencecah 300%, 400% dari usahanya bergantung kepada saiz organisasi dan kakitangan dibawahnya. Ini yang membezakan antara tuan punya estet dengan penoreh getah. Penoreh getah hanya layak terima gaji untuk 8 jam waktu kerjanya sehari. Sebaliknya tuan estet yang mempunyai 50 pekerja dibawahnya yang masing-masing bekerja 8 jam sehari, beliau mampu menerima pendapatan umpama bekerja 400 jam sehari. Nampak perbezaannya?
Kategori mana yang paling menguntungkan? Dan jika anda bercadang untuk menceburi diri dalam perniagaan jenis perniagaan mana yang anda ingin ceburi? Jika anda ingin menambah pendapatan, pendapatan bagaimana yang anda impikan?



Pengedar RxLite
Jadilah USAHAWAN dengan menjadi salah seorang dari ratusan ribu Pengedar Sah kami!
  • Potensi untuk menentukan sendiri berapa jumlah pendapatan yang anda mahukan setiap bulan.
  • Potensi kenaikan bonus setiap bulan berkali-kali ganda dari bonus tahunan yang anda perolehi sekarang.
  • Potensi untuk memiliki organisasi sendiri dengan ribuan kakitangan bawahan yang mendokong jaringan perniagaan anda.
  • Miliki sendiri sistem perniagaan yang effisyen dengan produk yang sangat berkualiti yang menjadi rebutan ramai.
  • Miliki barisan kakitangan sokongan yang merekodkan segala jualan, bonus dan incentif anda serta jaringat rangkaian dibawah anda tanpa perlu anda menggajikan mereka.
  • Potensi mengembangkan perniagaan keseluruh malaysia dengan sistem web promosi replika yang ditawarkan dari kami di RxLite2u.net

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review